bellen naar china

• maaike

Hallo, ik ga donderdag naar china. Om contact te houden met thuis is mij geadviseerd om in china een (goedkope) simkaart te kopen. Vanuit nederland kunnen ze voor 3-5 cent/min naar mijn mobiel bellen via b.v. teledump. Nu is mijn vraag: hoe waardeer ik mijn mobieltje in China op?

• joop

Hoi Maaike

Ik heb dit uitgebreid beantwoord in onderstaand draadje

Bereik mobiele telefoon

16-02-2009 22:14

Waar koop je veilig een sim kaart?

suc6

joop

• Brian

Ik heb het gevraagd aan mijn Chinese lerares (native speaker).

Er zijn 2 grote aanbieders. China mobile. Overal kan je je een simkaart kopen. Het veiligst is een warenhuis. Een kiosk of een venter kan je opgelicht worden. Je gaat naar de electronica afdeling.

• Jeremy

@Brian Wat een onzin over oplichting. Zeker voor iemand die volgens mij nooit in china geweest is. Er zijn idd 2 grote aanbieders , china mobile en china unicom. Maar naar mijn idee zijn de mensen in China wel redelijk betrouwbaar en het voordeel bij china mobile is dat er ook een engelse menu is , waardoor je zelf makkelijker kan opladen.

• Brian

Jeremy,

Ik ben al 2x ( 2007 en 2008) naar China geweest. Op eigen houtje dus ik weet wat ik vertel. Water kopen bij een straatventer bij de Verboden stad is een goed voorbeeld.

• Jeremy

Soms is het gewoon terecht dat sommige toeristen worden afgezet. Een flesje water wat mss 2 yuan is wordt dan bi jde straatventer voor 5 yuan verkocht. Niet bepaald afgezet, je bent niet verplicht om iets te kopen natuurlijk. En laten we eerlijk zijn, 5 yuan is voor de meeste toeristen een koopje voor een flesje water.

Anders kun je ook gewoon naar de supermarkt en voor minder dan 1 yuan een flesje water kopen.

• Jeremy

Elke plaats waar veel toersiten bij elkaar komen is een potentieel plek om teveel te betalen voor een artikel. In new york heb je time square. In london heb je picadilly circus en in Nederland heb je amsterdam.

Met een beetje onderzoek naar het te bezoeken plek, weet je wat je wel en niet moet doen. Maar vaak gaan mensen maar vanuit dat ze wel zo slim zijn en niet afgezet worden. Een beetje research doet wonderen, maar als mensen daar te lui voor te zijn, dan is het gewoon terecht dat ze worden afgezet. En dat gebeurt niet alleen in China.