trein china

• van haastert

Wij zijn van plan om in juli en augustus een maand door China te reizen. Allereerst willen wij met de trein vanuit Beijing naar Lhasa. Vervolgens willen wij vanuit Lhasa, via Xi'an - Wulingyuan (Changsha) - Yangshou - naar de grens met Vietnam richting Hanoi reizen. Het is ook de bedoeling om per trein de grens over te gaan.

Voor de afstand vanaf Lhasa tot en met de grens naar Vietnam hebben wij ongeveer 14 dagen uitgetrokken. In Xi'an, Wulingyuan (Changsha) en Yangshou willen wij ook 2 a 3 dagen blijven. Als er nog tijd over is (binnen deze 14 dagen) willen we misschien ook nog naar Hongkong.

Mijn vraag is nu of bovengenoemde route naar jullie idee haalbaar is binnen 14 dagen. Verder vraag ik mij af of het handig is om treinkartjes van te voren al te kopen, of bij aankomst alvast weer voor vertrek en of de treinkaartjes snel uitverkocht zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Corrien

• Brian

Corrien,

Je gaat in het hoogseizoen. Ik raad je aan om van tevoren te boeken. Treinreizen in China is heel goedkoop dus erg favoriet. Neem een Soft Seat met bijbehorende privileges. Zo`n een maand of eerder boeken via een Chinese reisbureau. Er zijn ook westerse gerelateerde sites maar die vragen zo 30 euro aan administratiekosten.

De goedkoopste manier om ter plaatse te kopen maar de Chinese taal?

Hieronder vind je een paar sites voor reserveringen.

Trein:

http://travel-china-tours.com/traintickets-china

http://www.china-train-ticket.com/

http://www.chinatraintickets.net/

• Wim Trommel

Treinkaartjes zijn niet altijd te krijgen voor de dag dat jij dat wil.

Ik meen gehoord te hebben dat de treinreis naar Lhasa heel populair is, ook bij chinezen. Misschien kun je beter gaan vliegen. Dat scheelt ook een paar dagen en lijkt me niet overbodig gelet op je “ambitieuze” plannen.

Mvg

Lvan haastert schreef:

>

> Wij zijn van plan om in juli en augustus een maand door China

> te reizen. Allereerst willen wij met de trein vanuit Beijing

> naar C. Vervolgens willen wij vanuit Lhasa, via Xi'an -

> Wulingyuan (Changsha) - Yangshou - naar de grens met Vietnam

> richting Hanoi reizen. Het is ook de bedoeling om per trein

> de grens over te gaan.

>

> Voor de afstand vanaf Lhasa tot en met de grens naar Vietnam

> hebben wij ongeveer 14 dagen uitgetrokken. In Xi'an,

> Wulingyuan (Changsha) en Yangshou willen wij ook 2 a 3 dagen

> blijven. Als er nog tijd over is (binnen deze 14 dagen)

> willen we misschien ook nog naar Hongkong.

>

> Mijn vraag is nu of bovengenoemde route naar jullie idee

> haalbaar is binnen 14 dagen. Verder vraag ik mij af of het

> handig is om treinkartjes van te voren al te kopen, of bij

> aankomst alvast weer voor vertrek en of de treinkaartjes snel

> uitverkocht zijn.

>

> Alvast bedankt voor de reacties!

>

> Groet,

>

> Corrien

• Kristof

Je kan dit traject in 14 dagen best afleggen. Treinticketjes koop je best vooraf, zeker als de chinezen in die periode nationaal verlof hebben. Je kan tegenwoordig je treintickets voor China online bestellen. De ticketjes worden dan afgeleverd in je hotel in China. Op deze manier ben je zeker dat je een ticketje kan bemachtigen : http://china-reis.nl/treintickets-china/

• Kristof

Ik begrijp niet goed waarom je van Peking naar Lhasa wil en dan helemaal terug naar Xi'an… Trouwens, van Peking naar Xian ben je meer dan 2 dagen onderweg. Xi'an ligt tussen Peking en Lhasa, dus kan je beter van Peking naar Xi'an reizen, daar de teracotta-soldaten bezoeken en dan pas doorreizen naar Lhasa.

Treinticket van Peking naar Lhasa mocht je toch dit traject toch willen doen.

• Fengzi Marco

Van Beijing naar Xi'an met de trein (voorkeur nachttrein) is +/- 13 uur.

• Liz

Zoveel mogelijk vliegen! Gaat sneller en is helemaal niet zoveel duurder als treinen!

• thulsen

Eens, zo'n nachttrein kan een mooie ervaring zijn, maar je slaapt met 4 of 6 man in een coupe, en de bedden zijn vrij kort en hard. En vliegen is zo goedkoop in China..

• conny72

Mijn man en ik waren afgelopen mei in China. We zijn inderdaad met de nachttrein van Beijing naar Xi'an gegaan. We hadden een privé coupe geboekt. De treinreis was een ervaring waar ik geen spijt van heb gehad, al waren de bedden niet erg comfortabel.

De overige trajecten inderdaad per vliegtuig afgelegd. Vluchten boek je goedkoop via elong.com. Veel goedkoper dan in Nederland en hele goede en snelle service. Al onze binnenlandse vluchten via de website geboekt.