Vegetarisch eten

• Evelien

In mei ga ik voor 3 weken naar China. Kun je er goed vegetarisch eten? Ik eet geen vlees en geen vis. Ik kom zowel in grote steden als dorpjes.

Evelien

• china

Hallo Evelien

In China kun je heel goed vegetarisch eten. bijna alle restaurants hebben groenten en tofu gerechten.

Bij veel Boedistische tempels vind je vegetarische restaurants. (niet altijd met een Engelse kaart, maar omdat het toch allemaal vegetarisch is kun je je laten verrassen, je wijst gewoon iets aan wat lekker lijkt)

Een overzicht van vegetarische restaurants in de grote steden kun je vinden op

http://www.happycow.net/asia/china/

De Lonely planet kan je ook aan adressen helpen, is zo ie zo erg leuk bij de voorbereiding van je reis en handig onderweg.

Ik durf te wedden dat je in China lekkerder vegetarisch eet dan hier in de Nederlandse restaurants

Nog een kleine tip, neem een briefje mee in het Chinees waarop staat dat je geen gerechten wilt eten waar vlees, vis of andere dieren in verwerkt zijn (de Chinezen zijn nogal creatief tav het bereiden van diersoorten) als je twijfelt kun je dat laten zien.

fijne reis ils

• Evelien

Thanks voor deze handige info!