wie wil voor mij een krant meebrengen uit China?

• niels

Hallo,

Met veel plezier ben ik al een tijdje Chinees aan het studeren.

Ik kijk geregeld op Chinese websites op zoek naar stukjes om voor mezelf te vertalen.

maar een echte papieren krant leest toch het beste!!

Misschien zijn er mensen op dit forum die binnenkort naar China vertrekken.

Voor 1 renminbi (ongeveer 12 eurocent) is het mogelijk om een een Chinese krant te kopen. Ik hoop dat een van de lezers van dit berichtje dat voor mij zou willen doen.

En terug in Nederland rijd ik graag even langs (omgeving randstad) om krant op te halen.

Niels

• Jeremy

JE kan in NL ook gewoon Chinese krant kopen. Zelfs de bieb in Rotterdam heeft Chinese kranten om te lezen.

• niels

Ja ik weet dat je hier in Nederland op sommige plaatsen Chinese kranten kan kopen. Het jammere is dat het niet in het vereenvoudigde Chinees is.

Ik ga zeker wel even een kijkje nemen in de bibliotheek. Misschien dat ze daar nog een andere krant hebben.

• Jeremy

Je kan ook even kijken op het metro krantje website. Ze hebben daar het chinese versie van de metro in pdf vorm. Mss heb je daar wat aan.

• Jeremy

Ga China eens zelf bezoeken dan leer je de taal veel beter. Tickets zijn nu 330 euro met Emirates. Vertrekken van Dusseldorf. Het is zo goedkoop om China te bezoeken dat je dit zeker niet moet laten.

• www.chinese-connection.nl

Hallo Niels!

In diverse Chinese wijken in Nederland zijn wel degelijk kranten in vereenvoudigd schrift te koop. Ook zou je eens langs de Chinese bibliotheek in Leiden kunnen gaan, of de webshop van Gele Draak ( zaiton) kunnen bezoeken. Ze hebben veel ( leuk ) studiemateriaal!

Met vriendelijke groet en veel plezier bij je studie!

Rhana Tersteeg

www.chinese-connection.nl