Hi H.P :-)
Bedankt voor je morele support
Het is vaak dat men de bewuste klok heeft horen luiden maar dat de klepel ergens ver te zoeken is.
Mijn mening is dat dit een aangelegenheid is waar wij als ingezetene en gast van China ons niet moeten mengen in dit soort aangelegenheden.
Vaak word het nogal eens een keertje aangedikt deze stories en ook vele anderen verhalen door de journalisten van div. newspapers die beter thuis hadden kunnen blijven i,p.v sensatieverhalen aan hun redacties door te sturen.
Een voorbeeld: bij de brand naast de CCTV tower wat een creatie was van een Nederlandse arcitect werd gemeld dat er geen gewonden waren en dat het vuurtje ontstaan was door vuurwerk.
Later bleek dat er een dode en zes gewonden brandweerlieden bij de bestrijding van deze brand daar bij betrokken waren.
Maar goed thats the way it is , ik hoop dat we ooit elkaar nog eens ontmoeten hier in Beijing voordat ik naar mijn vaste stek in Guangdong vertrek.
Het is een vaststaand feit dat er vele Nederlanders hier een goed en behagelijk gevoel bij hebben, dat ze hier in China wonen , en met argusogen de ontwikkelingen in Holland volgen met de teloorgang van normen en waarden.
Het is schaamteloos dat er een Hollands kamerlid zich schaamteloos heeft uitgelaten ,,en plein publique,, last week,maar goed dat is een schaamteloze andere story.
Hij heeft zijn excuse gemaakt, maar niet in de Chinese landstaal .
Zhongguo yéw jén ; qing jiéshou women de daoqian
Okay H.P take care duo bao zhong :-) groetjes
C.u Zaijian
Ronny /Beijing /Dongcheng
~HP schreef:
>
> Ronny,
>
> Ik ben het helemaal met je eens. Er is al genoeg ellende in
> het nieuws over China, en deze onzin lijdt nergens toe. Ik
> heb al sinds juli vorig jaar last van al het negatieve nieuws
> in NL en EU over China. Het is eenzijdig en subjectief.
>
> Ik woon in China en heb gemerkt hoe gevoelig het onderwerp
> Tibet ligt. Iedereen heeft er wel een mening over (vaak
> slecht onderbouwd). In ieder geval, de jeugd begint nu ook
> mee te denken en door de massale opkomst van bloggen word
> informatie steeds vrijer beschikbaar (censuur bestaat nog
> steeds, maar men weet deze te omzeilen door bepaalde
> karakters te gebruiken die hetzelfde klinken maar een
> verschillende betekenis hebben.)
>
> Waag het niet om woorden als "Tibet, Dalai Lama, protest,
> “1989 Tiananmen”, llama" e.d. te posten op een blog. Deze