ROUTE 5 weken backpacken China/ en prijzen...

• Angela

Hoi Chinareizigers!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar (eind maart) 5 weken backpacken door China. We komen dan vanuit Tibet en het is de bedoeling om terug te vliegen vanuit Beijing. Welke reisroute is haalbaar en zouden jullie aanraden?

We willen alles met het openbaar vervoer doen en geen binnenlandse vlucht maken. We vinden het niet erg om intensief te reizen.

Ik heb nog geen lonley planet gekocht, dus ik hoop dat jullie mij alvast een beetje op weg willen helpen!

Oja, ik hoor en lees nogal tegenstrijdige berichten op andere sites over de prijzen in China. Hoeveel geld zijn we ongeveer per week (2 pers.) kwijt als we met openbaar vervoer reizen, excursies bij locals boeken, regelmatig in (goedkope) restaurantjes eten en in budgethostels overnachten?

Wat ben je overigens ongeveer kwijt voor een budget hostel?

Alvast hartelijk dank voor t beantwoorden van mijn vragen!

groetjes Angela

• joop

Ik heb de indruk dat je aan de verkeerde kant begint.

Ik zou eerst een LP kopen en deze lezen.

Ik weet zeker dat je op bijna al je vragen dan een antwoord hebt, of wat trefwoorden waar je verder mee kunt zoeken.

Surf dan ook eens langs diverse reisorganisaties kijk wat zij voor routes volgen en vul dan je 5 weken ik.

De vragen die dan nog over zijn kun je hier prikken en krijg je dan ook meestal wel een antwoord op.

• Jeremy

JE kan het zo intensief en zo duur maken als je zelf wilt. We weten neit eens welke steden jullie wilklen bezoeken of welke plekken jullie interessant vinden. Idd eerst LP lezen, dan een route uitstippelen en dan kijken of dat haalbaar is in 5 weken. Heel China door reizen in 5 weken is toch niet te doen, dus je moet wel een soort route uitstippelen. Alles is goed te doen met treinen en bussen. Maar treinen zijn wel comfortabel. Als jullie buiten het seizoen reizen, dan kan binnenlandse vluchten ook nog relatief goedkoop zijn en nauwelijks duurder dan de trein.

• Ronny

Hi angela ni hao

Last but not least.

Als inwoner van Beijing kan ik je wel van een goede tip voorzien.

Dit is geen reclame maar gewoon een tip uit persoonlijke ervaring (2004-2008 )

Maak gebruik van onderstaand adres voor een goede en veilige en vooral rustig gelegen ,,Hutong,, guesthouse tegen zeer redelijke prijzen.

Kamers zijn keurig in orde met schoon toilet en douche en schoon linnengoed /

Keuze uit western food of Chinese food.

Breakfast is gewoon goed en zeer goedkoop

Kamer kost 180 r.m.b incl computeraansluiting t.v etc

Koffie en thee en frisdrank etc naar keuze.

Gelegen naast het hoofdburo van politie, die af en toe ook een gezellig praatje komen maken om up to date te blijven met Engels.

Bedienig is uitstekend en men spreekt vloeiend engels en frans.

Kleine vergoeding voor internet per uur 1 euro. ( 5 computers )

Kortom het is er gewoon gezellig tussen vele nationaliteiten

Adres ;Beijing Sage International Youth Hostel

no 9 Shijia Hutong Dongcheng District [ vlak bij het Tian , anmen plein )

Tel Beijing 010. 65272773 ( tien min wandelen v.a het centraal station )

_

• Brian

Angela,

Als je surft op internet vind je genoeg reisbureau`s. Ik heb e.e.a al uitgezocht. Chinese reisbureau`s zijn goedkoper. Lees mijn bericht( Brian37) maar. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62831

• ~HP

Ja, en als je naar iets goedkoops op zoek bent, zoek ‘Loft youth hostel’ op hostelworld.com

Deze ligt bij Yonggegong metrostration en middenin een hutong. Prijzen: +/- 4 Euro per nacht in dorm (die altijd leeg is) of 9 Euro voor een kamer.

Gevestigd in een oude fabriek (of zoiets) is het wel een aparte ervaring. Aardig personeel.

Groeten,

~HP

• ~HP

Vergeet reisbureau's. Gewoon gaan en aldaar met mensen praten (mede-backpackers, en natuurlijk vooral Chinezen; deze komen massaal naar je toe om hun Engels te oefenen, dus vrienden maken is geen probleem daar)

Mijn ervaring is dat het zonde is van je tijd & geld om dingen te boeken. Je kan beter gewoon gaan en ter plekke dingen regelen. ‘Sightseeing’ in China is zowieso niet aan te raden; de meeste ‘sights’ zijn superdruk, duur en niet eens interessant. Wandel liever rond in een hutong, bezoek een plaatselijke markt of MahJong-club, of eet eens hondenvlees of insecten voor de meer unieke ervaringen.