Eind juni naar Beijing

• Leicec

Hoi allemaal,

wie vliegt er toevallig rond 26 juni naar Beijing en lijkt het gezellig deze reis samen te starten?

Ik ga daarna door naar Vietnam en Laos, beginnend met een treinreis uit Beijing.

Ik hoor het wel!

Groetjes

• Jeremy

Ik ben eind juni ook in China. Ben nog niet uit of ik in Shanghai of in Beijing ga beginnen. Maar misschien kunnen we een paar dagen samen reizen. Wat zijn jouw reisplannen? Hoe lang blijf je in Beijing?

• Leicec

Hallo Jeremy,

leuk dat je hebt gereageerd!

Mijn reisplannen zijn nog vaag. Het enige wat voor mij vaststaat is dat ik rond 26 juni naar Beijing wil vliegen, daar een paar dagen rond wil struinen (Chinese muur etc bekijken) en dan met de trein (is ongeveer 40 uur) naar Hanoi wil om vervolgens in Vietnam, Laos en Cambodja rond te reizen. Vanaf daar wil ik begin augustus terugvliegen naar Beijing. Eigenlijk staat alles open tussen de heen en terugvlucht!

Wat zijn jouw plannen? Reizen in China of ??? en voor hoe lang?

Groetjes Ceciel

• Jeremy

Ik ga zelf waarschijnlijk voor ongeveer 3 a 4 weken. Heb zelf de plannen nog niet vast staan. Ik begin in shanghai en eindigt waarschijnlijk in beijing. Want ga veel spullen kopen in Beijing namelijk, vandaar dat het handiger is om in Beijing te eindigen. Vlieg je ook met Emirates?? Voor 330 euro kon ik het tenminste ook niet laten :D . Waarom vlieg je niet met Airasia? Van Tianjin naar Kuala lumpur en dan naar Hanoi? Scheelt niet zoveel in kosten en minder vermoeiend.

• ~HP

Ik heb in 2006 hetzelfde gedaan als jouw plan; enkeltje naar Shanghai geboekt, en 6 maanden later vanuit Bangkok teruggevlogen. Ik had absoluut geen plan, en het 2 maanden in China doorgebracht; 1 maand in Vietnam, 1 in Cambodja, 6 weken Laos en 3 weken Thailand.

Ik raad je daarom ook aan om niet te veel van te voren vast te leggen (vooral niet als het je eerste keer is in China/Z-O Azië). Je weet immers niet wat je te wachten staat :)

40 uur met de trein naar Hanoi lijkt me zonde van de tijd. Waarom stop je niet 10x onderweg in interessante steden, zoals Xi'An, Shanghai, Suzhou, Kunming en omgeving, Xiamen (aanrader) enz. enz. Ik heb toenertijd de bus van Kunming naar Sapa (Vietnam) genomen, om van daaruit naar Hanoi te gaan per trein. Goed te doen, maar bij de grens wel op je paspoort& geld letten, want de nachtbus is populair bij dieven.

Kijk hier http://bfokke.blogspot.com (archief) of mail me voor meer info & foto's.

Groeten,

~HP