Hoi allen hartelijk dank voor de info.
Hier heb ik echt iets aan.
Heb al gekeken op de webs die Brain mij gemaild heeft.
Ik ben nu al een stuk verder. Heb mijn tickets al geboekt en ontvangen(3 juli t/m 29 juli) 2900 euro voor vier personen met Finnaire (tussen stop 3 uur) via Amsterdam, Helsinki Beijing . Op de terug weg met British air (tussen stop 1 uur) via Hong Kong, Londen, Amsterdam. Met betrekking tot de tickets heb ik te lang gewacht als ik in december vast geklikt had was het 275 euro goedkoper geweest. Ik ben in afwachting op de offertes van de hotel bureaus in China. Ik ga voor minimaal 3 sterren en een korting van 20%. Lijk t mij dat via internet ook onderhandelt, kan worden omtrent de prijs. De tours zal ik terplekken in de hotels boeken dan wel zelf er naar toegaan met de stadsbus, metro, taxi of in het laatste geval door middel van een privé auto met chauffeur. In b.v. Beijing en Xian kan je overal komen met het openbaar vervoer(bus of metro) en het kost niets. Voor het uitlegen van mijn wensen en routes in het chinees zal ik een vriendelijke dame dan heer van het hotel aanspreken En als ik verdwaal !!!!! Tja dan beleef ik eindelijk avontuur en heb ik een schitterend verhaal om thuis te vertellen.
Wordt vervolgd en ik sta open voor advies
gr Heddy
july 4 Beijing, accommodation
july 5 Beijing, accommodation
july 6 Beijing, accommodation
july 7 Beijing, accommodation,
july 8 night train Beijing - Pingyao, softsleeper
july 9 arrival in Pingyao, accommodation
July 10 night train Pingyao - Xian, softsleeper
July 11 arrival in Xian, accommodation
July 12 Xian, accommodation
July 13 flight Xian - Kunming, accommodation
July 14 Kunming - Dali, accommodation
July 15 Dali, accommodation
July 16 Dali, accommodation
July 17 Dali - Lijiang, accommodation
July 18 Lijiang, accommodation
July 19 Lijiang, accommodation
July 20 flight Lijiang - Guilin, by means of Kunming, transfer to Longji Titian accommodation
July 21 Longji Titian
July 22 Longji Titian Yangshuo, accommodation
July 23 Yangshuo, accommodation
July 24 Yangshuo, accommodation
July 25 Transfer to train station, night train Guilin - Guangzhou, softsleeper
July 26 arrival in Guangzhou, train Guangzhou - Hongkong, accommodation
July 27Hongkong, accommodation
July 28 Hongkong, accommodation
July 29 Hongkong, accommodation Amsterdam