Hallo,
Is het mogelijk China binnen te komen met een enkeltje (Ams-Shanghai) indien ik bij aankomst kan aantonen dat ik het land na een week weer verlaat?
Dank u!
Dat bedoel ik dus; als ik bij de aanvraag van een visum voor China kan aantonen dat ik mijn reis voortzet naar bv. Phom Penh (of Bkk), geeft men mij dat visum dan, of is dit bij voorbaat uitgesloten?
Zijn er kenners die hierover iets zeker weten? Met ‘misschien’ en ‘waarschijnlijk’ schiet ik niet veel op.
Dank u!
Ik heb het gedaan:
Enkele reis Shanghai,
daarna enkele reis (uiteraard) naar Sapa in Vietnam. Ik moest mijn visum regelen in Kunming via een agent.
Daarna enkele reis naar Cambodja, op de grens geregeld voor +1$ kosten.
Daarna enkele reis Laos in, via een klein hutje middenin de jungle; alweer $1 extra betaald, shit.
Uiteindelijk een enkele bootreis naar Thailand zonder problemen, (en met een gratis visum) vanuit Laos.
Kortom: je kan wel degelijk een visum krijgen met een enkele reis. Zolang je maar een verhaal klaar hebt staan dat je het land wil verlaten via trein/bus en dus geen kaartje kan laten zien. Chinese visa zijn een tijd lang moeilijk geweest om aan te vragen (de hele zomer van 2008 eigenlijk) maar de regels zijn nu weer net zo laks als voorheen.
Oja en de ambassade bellen heeft geen zin, want die nemen niet op… Die mensen hebben wel meer te doen. Het is wel waar dat je visumaanvraag vrij ‘persoonlijk’ wordt behandeld, en je moet een beetje geluk hebben, maar het is mij al 3x zonder problemen gelukt. Vooral 30 dagen doen ze niet moeilijk over. Als je langer wil, schrijf dan een geloofwaardig plan op van steden die je wil bezoeken.
Tijdens de Spelen checkten ze echt of je wel de vlucht geboekt had, maar ik betwijfel of ze dat nu nog doen. Een emailtje van je heenvlucht moet voldoende zijn.
Veel succes
Groet,
~HP
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?