grensovergang naar laos

• hans

hallo,

in oktober gaan we een maand door china reizen en daarna willen graag vanuit china doorreizen naar laos: heeft iemand ervaringen met de grensovergang Mohan-Boten en hoe kunnen we het beste in Jinghong komen, met de bus of het vliegtuig? we willen de omgeving van Jinghong ook verkennen, heeft iemand daar tips voor en hoeveel dagen zouden we daar voor moeten nemen?

alvast bedankt,

groet Hans

• joop

je kunt met het vliegtuig van Dali naar Jinghong (duur een uur) ong $65,-

Wil je met de bus, (een heel lange tocht meer dan 30 uur alles bij elkaar) Ik denk dat je hier alle info kunt vinden

http://www.hansrossel.com/reizen-informatie/china/yunnan-laos.htm

suc6

joop

• Jacques

De bus is tegenwoordig toch iets korter. Er is een sleeper-bus vanuit Lijiang naar Jinhong die 14:00 vertrekt en afhankelijk van het verkeer tussen 9:00 en 11:00 in Jinhong arriveert.

De genoemde site is inderdaad erg handig, maar er wordt niet vermeld wanneer de route afgelegd is… Ik heb de eerste keer dat ik naar China ging ook van dezelfde site veel informatie gehaald, maar dat was wel in 2002.

Aan de ticketprijzen te zien is de informatie ietwat verouderd. Het wegennet in Yunnan is tussen de eerste keer dat ik hier kwam (2002 dus) en nu wel flink verbeterd!

Ik woon zelf in Lijiang en als ik naar de pagina voor Lijiang en Zhongdian kijk moet de informatie van rond 2000 zijn.