Bereik mobiele telefoon

• Gaby

Hallo,

Ik wil even informeren hoe de ervaringen van China-reizigers zijn mbt naar Nederland bellen met de mobiele telefoon. Wij gaan 3 weken reizen door China en naar Beijing, Pingyao, Xian, Dali, Lijiang en Hong Kong, en ik heb Vodafone Passport. Ik vroeg me af hoe makkelijke/moeilijk het is om contact te houden met thuis en hoe het bereik is vanuit deze locaties.

Groetjes,

Gaby

• china

Je hebt in heel China goed bereik, veel goedkoper is het om een Chinese simkaart te kopen (€5,=) en je te laten bellen vanuit Nederland via de goedkope belaanbieders zoals telestunt. Dan wordt je voor 3 cent per minuut gebeld op je mobiel.

• Gaby

Bedankt voor de tip!

Is dit legaal? Hoe pak ik dat dan precies aan? In wat voor winkel kan ik zo'n kaart veilig kopen (eerste reisdoel is Beijing) en moet er dan vanuit Nederland naar een chinees land-nummer worden gebeld?

Hoe is los daarvan het netwerk in China?

• china

Dit is helemaal legaal. Je kunt die simkaart al op de luchthaven kopen maar daar is hij waarschijnlijk duur. Ik kocht hem op de zijdemarkt (in de kelder bij de uitgang naar de metro), maar dat was puur omdat ik daar in de buurt was.

Vanuit Nederland bel je via zo'n goedkope belaanbieder. eerst toets je dan het nummer van de belaanbieder in zie hun website, daarna het landennummer van China 0086 en vervolgens het mobiele nummer en overal luid en duidelijk bereik.

wij hadden zelfs bereik boven op de Emei shan (Heilige berg bij Chengdu) volgens mij is het mobiele netwerk in China behoorlijk goed, vooral in de bewoonde gebieden. Er zijn meer Chinezen met een mobiel dan met een vaste telefoon.

succes ils

• Gaby

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie! Daar kan ik denk ik wel wat mee!

• Jeremy

Zeker niet met vodafone bellen in china want dat gaat veel geld kosten. Volgens mij zit China niet in het vodafone landenpakket.

• joop

Waar koop je veilig een sim kaart?

De goedkoopste manier.

Zal eerst wat uitleggen.

Chinezen zijn gevoelig voor symboliek. Het cijfer 4 staat voor dood en het cijfer 8 voor geluk.

In een groot hotel stopt er ook geen lift op de 4e etage, want die is er niet.

Met die wetenschap ga je op straat naar een bladenkiosk/telefoonshop. De telefoontoestellen staan bij droog weer zo buiten op een stapel bladen, veelal in de nabijheid van winkelcentra

Ze bieden je een lijst aan met allerlei nummmers die ze hebben. De prijzen staan er achter en tot je stomme verbazing zul je zien dat simkaarten met veel vieren stukken goedkoper zijn dan die met het cijfer 8. Simkaart erin goed luisteren. Menu gaat in het engels en chinees en je kunt bellen en gebeld worden.

Contact met Ned. blijft toch het goedkoopts via diverse belproviders zoals in dit draadje al is genoemd. De prijzen varieren nog wel eens evan de kwaliteit van de lijn.

zal er een paar noemen

spaartelecom.nl

telestunt.nl

belpiraat.nl

bel1609.nl

nou bel ze …..en een fijne vakantie

suc6

joop

• Gaby

@Jeremy, dat is een hele goede tip! Ik heb nl. Vodafone paspoort en was hier nog niet achter!

@Joop > ook hartelijk bedankt voor de adviezen! Zo moet het zeker gaan lukken!

• Jeremy

Ook geen simkaart op vliegvelden kopen. Die vragen gewoon belachelijk prijzen. Je kan een simkaart in de stad kopen voor een derde van de prijs. China unicorn (Liantong) is de goedkoopste maar je kan niet beltegoed opladen buiten een ander provincie. China telecom (E-tong) is iets duurder maar wel overal op te laden.

• Iemand.

Hoe komt het dat je bereik hebt met je mobiele telefoon ?

Bijvoorbeeld als je op een berg staat ofzo?