van Chengdu naar Tibet

• Rie

hallo,

wij willen in dit najaar naar Chengdu vliegen en dan per trein naar Tibet reizen. daarna reizen we een half jaar door Azie, we komen niet meer terug in China

Wij hebben een paar vragen;

- is het lastig om een een visum te krijgen zonder een retourticket? wie heeft tips?

- is de treinreis vanuit Chengdu net zo interessant als de treinreis vanuit Lhasa naar Tibet? daar is nl wel veel over te lezen op internet, maar weinig over de reis die wij willen maken

- wie heeft ervaring om over land van uit Tibet Nepal in te gaan? waar moeten we aan denken? wij reizen overigens met z'n 2tjes

alvast bedankt!

groet, Rie

• Rie

correctie, ik bedoel natuurlijk; is die treinreis net zo interessant als de treinreis van Beijing naar Lhasa…

• Tony

Beide treinreizen zijn grotendeels identiek. Vanuit Lanzhou ga je naar Xining, Golmud, Lhasa. Vanuit Beijing ga je eveneens naar Lanzhou. Volgens mij komt de trein samen in Baoji ongeveer 200km te westen van Xian en 500 ten oosten van Lanzhou.

Je schijnt wel een jeep te kunnen huren van Chengdu naar Lhasa waarvoor wel de nodige vergunningen verkregen moet worden in Chengdu. Zelf wil ik deze tocht ook willen maken maar ik krijg er weinig info over.

Vanuit Lhasa kun je grotendeels met openbaar vervoer naar de grens. Alleen het laatste stuk vanaf Tingri zal moeilijk worden. Liften is verboden in Tibet. Vanuit Lhasa kun je wel een Jeep huren.

Tony.

• china

Je hoeft geen tickets meer te laten zien op de ambassade om een visum te krijgen

Kan ieder moment weer veranderen natuurlijk.

• Rie

Bedankt voor jullie reakties. Ik heb wel ergens gelezen dat er ook georganiseerde trips van Tibet naar Nepal zijn, een goede optie lijkt me…..

Wij boeken dit liever niet al in Nederland, maar voelen er meer voor dit ter plekke te regelen. Heeft iemand daar ervaring mee?

thnx