van beijing naar xian

• anne-marie

Dag,

Ik heb een vraag over de reis tussen beijing en xian. We willen in augustus naar china en zijn ons nu aan het orienteren. Omdat we maar drie weken hebben, willen we van te voren alles goed uitgezocht hebben.

Op internet hebben veel mensen het over de nachttrein van beijing naar xian. Aangeraden wordt op de tickets hiervoor ter plaatsen te kopen. Echter wil ik ook niet het risico lopen dat we geen ticket hebben.

Zoals ik kan zien betaal je voor een soft sleeper vanuit nederland geboekt ongeveer 70 euro. Nu zag ik op c-trip ook vliegtickets voor deze reis voor 420 yuan (dicount fare). Opzich lijkt mij dat zelf een goeie deal. We willen andere trajecten ook wel per trein doen, dus die ervaring pakken we wel mee.

Maar goed omdat ik iedereen hoor praten en schrijven over de nachttrein over dit traject, dacht ik misschien is er wel wat mis met deze aanbiedingen ofzo. Dus ik dacht ik post maar even een berichtje.

Daarnaast vroeg ik mij af zijn er nog maatschappijen waar je beter niet mee kan vliegen binnenlands?

bedankt voor jullie reactie,

• china

Ik ben vorig jaar mei gevlogen van Beijing naar Xi'an (en weer terug) voor 40 euro per ticket. Ik zat net even te kijken op elong en toen zag ik tickets van 19 en 21 euro, echt geen geld en niets mis mee. Je moet alleen op het juiste moment toeslaan. Je betaalt per creditcard, dat is even omslachtig omdat je je creditcard gegevens moet invullen, ondertekenen, inscannen en dan terugsturen maar dat is eenmalig.

De luchtvaartmaatschappijen die ik op de route Beijing Xi'an zag staan lijken mij allemaal betrouwbaar, zelf heb ik meerdere keren gevlogen met Air China, China easter, China southern, Hainan airlines, nooit iets geks meegemaakt.

Vliegen binnen China is zeer goed te doen.

succes

• Jeremy

De goedkope tarieven zijn vaak beschikbaar tot ongeveer 2 weken voor vertrek. Dus als je nou al tickets wilt kopen voor Augustus dan betaal je gewoon de volle prijs. Treintickets gewoon in China kopen. Chinezen kunnen ook vaak maar tot 10 dagen voor evrtrek een ticket kopen. Dat is gewoon stukken goedkoper. Verwacht geen goedkope tickets i nAugustus want dan is het gewoon hoogseizoen. Dus alle toeristen plus chinezen willen van Beijing ook naar Xian vliegen en dan zijn vaak de goedkope tarieven als eerst op of helemaal niet beschikbaar. Trein is dan een van de goedkope manier.