Geen verwarming in China

• theekopje

Hallo, ik heb laatst de docu bekeken waarin studenten van een chinese middelbare school worden gevolgd in hun examenjaar. In de winter liepen ze buiten EN binnen met jassen en zaten met jassen in de klas en in hun kamers etc ze sliepen er zelfs mee. Hebben ze daar geen verwarming en is dit gewoon in china?

• china

Nee veel mensen in China hebben inderdaad geen verwarming. Voor ons zo gewoon, maar in China een luxe.

• Mark

Als onderwijzer Engels heb ik heel veel scholen gezien, en ben door veel gezinnen bij hen thuis uitgenodigd, zowel in steden als op het platteland. Ieder van hen had verwarming, hoe simpel dan ook, van een eenvoudig potkacheltje tot radiatoren en/of centrale verwarming.

• gw

In shanghai hadden ze ook geen kachel zelfs het hotelkamer was koud.

• Jeremy

Alles boven de rivier heeft een kachel of centrale verwarming en alles onder een bepaalde rivier heeft geen verwarming. Ik weet niet welke rivier het precies is. Maar zo valt Shanghai dus odner de rivieren en Beijing dus boven de rivieren. Ondanks dat het in Shanghai toch behoorlijk koud kan zijn, is er gewoon nergens verwarming. Het is ooit uit het verleden zo bepaald.