reisroute en panda's

• Elizabeth

Hoi allemaal,

Mijn zus en ik gaan 8 januari naar China voor 3 weken. We hebben deze route in gedachten:

Beijing, Chengdu, Jiuzhaigou, Lijang, Dali, Kunming, Guilin (daarvandaan naar karsgebergte).

Nu is onze vraag of dat een beetje te doen is in ongeveer 21 dagen. We willen al wel wat vluchten vastleggen, omdat het druk is met chinees nieuwjaar.

Ook willen we graag weten of we nu wel de panda's in Chengdu kunnen bekijken. Ik had namelijk begrepen dat ze er niet zouden zijn nog steeds vanwege de aardbeving? klopt dit? En als dit klopt waar kunnen we dan deze mooie beesten bekijken? Als ze nog wel in Chengdu zitten, welke plaats is dan het beste om ze te bekijken?

Alvast bedankt!

groeten Elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• china

Volgens mij was het niet mogelijk om naar Wolong te gaan, dat ligt in de omgeving van Chengdu en daar kon je vrijwilligerwerk doen met panda's.

Je kunt volgens mij gewoon naar het Panda breeding centre http://www.panda.org.cn/english/index.htm Ga wel ‘s ochtends vroeg want dan zijn de panda’s aan het eten, actiever zul je ze niet zien.

Je kunt in de dierentuin van Beijing ook panda's bekijken, is wel minder dan in Chengdu maar het pandacentrum in Chengdu is ook gewoon een veredelde dierentuin.

Of alles te doen is in 21 dagen weet ik niet uit ervaring, zelf blijf ik liever wat langer op één plek. ik zou Beijing laten schieten en wat langer op de andere plekken blijven, maar dat is heel persoonlijk.

• Marian

ik zou Beijing weer niet laten schieten!!!!!

• Elizabeth

Bedankt voor jullie antwoorden. We blijven 3 dagen in Beijing om wat te wennen aan het land, daarna vliegen we naar Chengdu. We gaan dan zeker naar het panda breedingcenter! Kunnen we hier makkelijk zelf naar toe of moeten we met een excursie?

Alvast bedankt weer!

• esther

wij zijn afgelopen augustus naar china geweest, voor vier weken. de route was beijing, xian, chengdu, dali, kunming, guilin, yangshou, ping'an en shanghai. dat was goed te doen in 4 weken dus jouw route in 3 weken zal wel lukken. zoek van te voren wel goed uit waar je heen wilt want het is jammer als daar ter plekke teveel tijd in gaat zitten. over de panda's in chengdu; daar zijn we ook heen geweest. dat was een excursie maar achteraf hadden we dat beter alleen kunnen doen. met een groep moet je dus samen door naar een volgend verblijf, en ook naar een soort museumpje dat erbij is. als je zelf gaat kun je zelf je tijd inplannen. heel erg groot is het niet, de ochtend krijg je prima om daar. ga in chengdu ook naar het renmin park / people's park in het weekend; daar komen de localen heen en het is heel gezellig met muziek, dans en spellen!

kijk voor onze verhalen; enrgee.aroundtheglobe.nl

groetjes,

esther

• Elizabeth

Hoi,

Bedankt voor je antwoord! De verhalen op je site zijn leuk! Ik heb nog een vraagje, Zo te zien was jullie accomodatie in Chengdu wel leuk. Welke straat was dat en hoe heette het?

En was ping-an de moeite waard?

Groeten elizabeth

• Elizabeth

Ik was nog wat vergeten te vragen. Denk je dat 2 dagen genoeg is voor Beijing? we willen de chinese muurbekijken (1dag) en de eerste dag van aankomst (we landen om 5 uur sochtends) willen we in de stad de verboden stad, het zomerpaleis en nog een tempel waarvan ik de naam niet meer weet bezoeken.

Kan dat in 1 dag of is het beter een dag extra te blijven?

alvast bedankt!

groeten elizabeth

• esther

hoi!

ons verblijf in chengdu was op jingli street, ten zuiden van het centrum, naast de ingang van de wuhou-tempel. het is zeker een aanrader!

ping'an is zeker de moeite waard, maar … je moet er wel de tijd voor hebben. je bent een halve dag aan het reizen (wel door mooi gebied hoor) vanuit guilin. wij zijn twee dagen in ping'an gebleven maar dat had wel langer mogen zijn.

kijk anders ook eens op chinaonline.nl, wij hebben de rondreis ‘go china’ gedaan, en daar lees je ook wat meer info over chengdu en ping'an. wij wilden eigenlijk zelf een maand op de bonnefooi door china reizen maar ivm de visum aanscherpingen (je moest elke overnachtingsplaats van te voren kunnen overleggen, ik weet niet of dat nu nog steeds zo is?) bleek dat bijna onmogelijk. maar we hebben hele goede ervaringen met china online. je bent niet met een groep, je reist individueel maar zij zorgen voor het transport met auto's of busjes op gewoon openbaar vervoer en zij regelen (leuke) hotels. verder is het heel goed mogelijk je eigen wensen bij te boeking te voegen, bv op een plaats wat langer, maar een deel van de rondreis, of een excursie meer of minder.

wij zijn een week in beijing gebleven maar dat was misschien wat lang. toch denk ik dat twee dagen wel kort is voor wat jullie willen, houd ook rekening met jullie jetlag!!

ik zou er een dag of vier voor uittrekken

heel veel voorbereidingsplezier!

groetjes esther

• Elizabeth

Wederom bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Visum is nu veel makkelijker, alleen heen- en terugvlucht kunnen tonen, en een week later je paspoort weer ophalen. Ik ben daar heel blij mee! We gaan dus lekker zelf rondreizen, en ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Ik ga ook nog even op die website kijken!

• maaike

Hallo Elizabeth,

welke route heb je uiteindelijk gedaan, ben benieuwd naar je tips, want ik ga ook bijna (in maart) !!

wat zijn de temperaturen in Lijiang? is het een beetje te doen?

gr maaike