Bezienswaardigheden in Dali en Lijiang

• Gaby

Ik ga met een vriendin in het voorjaar een rondreis van 3 weken door China maken en wij doen daarbij ook een aantal dagen Dali en Lijiang aan. Wie heeft er tips over de bezienswaardigheden in en om deze plaatsen?

• theo

Niet geweest, kijk eens in een reisgids of google es ff :)

• esther

wij zijn in beide geweest. in dali een paar dagen; leuke straatjes binnen oude stadsmuren en terrasjes. we hebben een fiets gehuurd en naar het meer gefietst. ook de berg opgegaan met een stoeltjeslift en daar een mooie wandeling gemaakt van 12 km op grote hoogte.

lijiang was super, al die daken dicht op elkaar en je kunt verdwalen in die kleine knussen straatjes. we zijn met een gids naa het baisha volk gefietst en daar kwamen we zelfs bij dokter how, die heeft ons nog een kruidenmedicijn meegegeven!

beide plaatsen echt de moeite waard. een uitgebreid reisverhaal over onze tijd in dali en lijiang lees je op enrgee.aroundtheglobe.nl

als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel

groetjes esther

• e.kerkhof

Hoi Gaby,

Ik ben in 2007 in deze plaatsen geweest. Je kunt hierover lezen en fotootjes zien op mijn weblog

roeleneugenie.web-log.nl

Als ik je 1 tip mag geven: als je op maandag in de buurt bent: ga naar de markt in shaping

• Gaby

Bedankt voor de tips! Ik zal de reisverslagen eens bekijken.

• maaike

hallo,

ik heb een vraagje over de temperaturen in dali en Lijiang in maart… wat kan ik verwachten, weet iemand dit?

bedankt, maaike

• Jacques

Dali is goed te doen in Maart. Lijiang kan nog frisjes zijn, maar echt koud is het niet. Vooral overdag is het zeer goed te doen!