Elong.com boeken

• conny schouten-diepenbroek

Hallo,

Wij willen volgend jaar 3 weken naar China (Beijing - Xi'an - Lijiang - Kunming - Hong Kong). Heb al een offerte opgevraagd bij het reisbureau, maar vind het aardig duur. Af en toe kijk ik op elong.com en zie dat de vluchten daar veel goedkoper zijn. Daarom een aantal vragen. Misschien dat iemand me het antwoord daarop kan geven.

1. Zijn de vluchten goed te boeken va elong.com en verloopt het verkrijgen en betalen van het ticket goed en makkelijk?

2. Hoe vroeg van tevoren kan ik boeken via elong.com?

3. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Zijn de vliegtickets bijvoorbeeld vanuit China goedkoper te boeken en kan ik dat een paar dagen vantevoren ook nog doen of is de kans groot dat alle vluchten vol zitten.

Conny

• Jurgen

Hoi Conny,

Heb vrijwel dezelfde route gedaan. Kijk even in dit topic:

http://china.prikpagina.nl/read.php?f=428&i=11188&t=11188

Gr.

Jurgen

• china

boeken via Elong is makkelijk. (je booking ongedaan maken is wat lastiger want dan spreekt iedereen in eens alleen maar Chinees, maar dit is 1 ervaring)

De eerste keer dat je een ticket boekt moet je een formulier invullen met je creditcard gegevens, dit moet je ondertekenen en terugsturen (via mail of fax).

De tickets zijn een week of 3-4 van tevoren het goedkoopst, daarvoor en daarna zijn ze weer duurder. Korting tot 75% op de reguliere ticketprijs is heel aantrekkelijk. (had ik op de vlucht Beijing Xi''an, daar kun je dus niet voor met de trein)

Heel vaak kijken op Elong en op het juiste moment toeslaan.

Je kunt nu al vast wel kijken welke lijndiensten (en dus welke vliegtijden op welke dagen van de week) kortinggevoelig zijn.

Treintickets kun je weer wel het beste ter plaatse boeken. Als je in hostels verblijft is dat zo ie zo altijd te regelen, anders in je hotel vragen of zelf naar het station, maar dit laatste is het allermoeilijkste (neem dan in ieder geval een briefje mee waarop in het Chinees staat wat je wilt).

succes ilj@

• wim en Josephine

hebben deze route in tegengestelde richting gemaakt deze zomer. alle vluchten via receptie's van onze hostels geboekt. prima te doen. goede prijzen. Wij hebben Xián -Beijing met de nachttrein gedaan! is een geweldige belevenis. vliegen doe je op je reis nog vaak genoeg. er gaat een spec. trein die vrijwel uitsluitend softsleepers-wagons heeft. Wij hebben betaald: €45,00 pp. in 11u non-stop luxe met de trein.–> doen( als het ff kan)

veel plezier met de voorpret

• conny schouten-diepenbroek

Dank allemaal voor jullie reactie.

We gaan er steeds meer aan denken de vluchten in China te boeken.

Conny

• Jeremy

Mijn ervaring met boeken van vliegtickets in China is niet hoe eerder je boekt , hoe goedkoper. Vaak zijn tarieven die ongeveer 2 weken van te voren geboekt worden juist heel goedkoop. Dus je kan inderdaad beter in China boeken en vaak kan de hotels ook wel helpen met boeken. Als je te vroeg boekt dan betaaal je gewoon de volle reguliere tarief, zeker als je het al in Nederland regelt.

• Chen

Onlangs tickets & hotels geboekt via Elong. Over het algemeen heel tevreden.

1. Zijn de vluchten goed te boeken va elong.com en verloopt het verkrijgen en betalen van het ticket goed en makkelijk?

- Ze zijn goed te boeken. Maar controleer het wel goed. Tickets ontvang je niet. Zorg dat je de bevestiging meeneemt (misschien digitaal). Check of de betaling plaats heeft gevonden. Anders is de ticket niet geldig.

2. Hoe vroeg van tevoren kan ik boeken via elong.com?

Tarief is afhankelijk van de drukte. Over het algemeen 40-50% kortingen op het standaard tarief, 80-90% is ook mogelijk.

Drukke periode: Chinees nieuwjaar, 1 mei vakantie, 1 oct vakantie, beurzen.

1-2 weken boeken vantevoren is prima. Vliegtickets zijn niet duur in China.

3. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Service desk van Elong is behulpzaam. Neem het tel. nummer altijd mee.

• kevin

Ik ben dit jaar twee maanden in China geweest en heb de verleiding van het goedkope vliegen ook niet kunnen weerstaan. Boeken op de Chinese sites is véél goedkoper dan bij Nederlandse (online) reisbureaus! Ik heb 1x bij eLong geboekt, en dat ging prima.

Ik heb de meeste binnenlandse vluchten bij ctrip.com geboekt. Hier was ik zeer tevreden over. Ze hebben een Engelstalige klantenservice en reageren binnen een dag op e-mail. Mijn reisplan wijzigde zo'n beetje met de dag, maar heb kosteloos vluchten kunnen wijzigen, en zelfs wat geld terug gekregen bij een annulering binnen 48 uur voor vertrek (even uit m'n hoofd kreeg ik 80% terug). Betalen kan via Paypal, dat vind ik ook wel prettig (goede veiligheidsvoorwaarden). Je hoeft niet eens wat uit te printen, je paspoort laten zien bij incheck is voldoende. Tweemaal heb ik geboekt 24 uur vóór vertrek, dan is Paypal niet mogelijk, maar kun je de tickets betalen en ophalen (of laten bezorgen) bij bepaalde hotels.

Wat betreft volle vliegtuigen bij last minute boeken: Op de steden in je lijstje vliegen ontzettend veel maatschappijen, en ik heb regelmatig in minder dan halfvolle vliegtuigen gezeten. Soms worden zelfs twee vluchten van verschillende maatschappijen gecombineerd, eentje wordt dan dus gecanceld (daar krijg je netjes een mailtje over).

Overigens vond ik het opvallend dat alle vliegtuigen waarin ik heb gevlogen nageltje nieuw waren (of er in ieder geval zo uitzagen…).

Alvast veel plezier, het is er fantastisch!