Vluchten

• Elizabeth

Hoi allemaal,

8 januari vertrek ik naar china. Ik begin in Beijing. Nu wil ik ook naar mongolie. Ik heb al op elong en ctrip gekeken en op diverse chinese maatschappijen maar ik kan geen ticket vinden. Ben ik te vroeg? Tickets die ik vind zijn bijna 500 euro (oneway).

Ik wil ook een vlucht boeken van chengdu naar Hongkong, ook hier kan ik niks vinden of heel erg duur.

Welke tijd is het beste om te boeken? De vlucht van chengdu naar hongkong zal op 31 januari plaatsvinden, rond het chinees nieuwjaar, deze wil ik dus wel graag van te voren boeken?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik wil graag mijn vluchten boeken zodat ik zekerheid heb.

groeten elizabeth

• Jurgen

Kijk eens op airchina:

http://www.airchina.com.cn/en/index.jsp

Dit is nu het resultaat.

From

CHENGDU to HONGKONG Sat, Jan 31, 2009

28/1 | 29/1 | 30/1 | 31/1 | 1/2 | 2/2 | 3/2

CA411

Depart 7:50 Arrive 10:10 Aircraft 733

-

Class Y CNY2720

CA427

Depart 16:00 Arrive 18:25 Aircraft 319

-

Class Y CNY2720

Ik heb dezelfde vlucht van Chengdu naar Hong Kong vorig jaar gedaan. Was iets van 150 euro ofzo. Ik heb dit toen lokaal geboekt.

• china

mijn ervaring met elong is dat de vluchten een week of 2-3 voor afreizen heel goedkoop zijn (ik had zelfs 75% korting), een week van tevoren wordt de prijs weer hoger.

gr ilj@

• Elizabeth

ik heb hem idd nu ook gevonden. maar is 275 euro niet erg duur voor zo'n vlucht? Als ik wacht met boeken een maand van te voren nogeens probeer is het dan voordeliger?

groeten elizabeth

• china

is die 275 euro zonder korting? Heb je ook gekeken of er korting gegeven wordt op die vlucht. Het zijn allemaal lijndiensten dus als je dezelfde vlucht zoekt maar dan met een vertrek over 2 of 3 weken dan kun je een indicatie krijgen wat de prijs doet. gewoon heel vaak naar de site van elong gaan en steeds kijken wat er met de prijzen gebeurd en dan op het juiste moment toeslaan.

zo boekte ik eerst mijn terugvlucht met 75 % korting en een aantal dagen later de heen vlucht met ook een berg korting (weet niet precies meer hoeveel)

succes.

ilja

• joop

“” die ik vind zijn bijna 500 euro (oneway)“”

“”ook hier kan ik niks vinden of heel erg duur. “”

wat is heel duur? Heb je ervaring met prijzen in Azie?

Bedenk dat als je veel zekerheid wilt, (zoals ik uit je reactie lees– van te voren boeken etc.)je de hoofdprijs moet betalen

Je moet gewoon heel veel googelen. Zeker weten dat je ook scherp geprijdse tickets kunt vinden, maar als je niet( voldoende) zoekt weet je ook niet welke prijs reeel is

• Elizabeth

bedankt voor de tip! ik ga een paar weken van te voren goed zoeken. Het scheelt inderdaad als ik datums met vertrek over enkele weken bekijk. Dan is het wel goedkoper.

• Elizabeth

Hoi,

Ik heb zeker ervaring met prijzen in Azie. (met name zuid oost azie) maar mijn ervaring daarmee is dat het heel vroeg boeken juist meer korting geeft. Bij china blijkt het dus andersom te zijn. Laat boeken geeft meer korting. En ja ik zoek bijna dagelijks het internet af naar vliegtickets, daar ligt het zeker niet aan.

En ik denk echt niet dat 500 euro een enkele vlucht reeel is in China. Maar ik zoek gewoon nog door. en ik kom er vast wel uit. Ik volg de tip van china om vlak voor vertrek goed te zoeken.

• Jeremy

Er zijn maar twee maatschappijen die naar Mongolie vliegen. Mongolian airline en China. Mongolian airline is wel wat goedkoper maar minder betrouwbaar qua op tijd vertrekken. Maar doordat er dus maar twee maatschappijen zijn, maar het vliegen naar Mongolie wat duurder. Maar het is vaak goedkoper om ter plaatsen te boeken, want de volle prijs betalen kan altijd nog. Maar houd wel rekening mee dat de vluchten wel vaak vol zitten.

Als je naar Honk Kong wilt gaan dan is het waarschijnlijk goedkoper om naar Shenzhen of Guangzhou te vliegen en dan per trein of boot naar Hong Kong te gaan. Via Shenzhen is het maar een paar uur met de bus naar Hong Kong. Zeker vliegticket Cheng Du - Shenzhen zijn vrij goedkoop als je die lokaal boekt, bijvoorbeeld als je in beijing ben of zo. Een beetje laat met een reactie, maar hoop dat je hier nog wat aan heb.