Yunnan en/of Guilin

• danny

begin oktober wil ik met mijn vriendin naar het zuiden van china .zij woont in Tianjin en wij willen eens wat anders zien dan Beijing en omgeving,met de vluchten niet meegerekend hebben we 8 dagen tijd om hier te verblijven.

wij denken aan Guilin en/of aan de provincie yunnan met de plaatsen Lijiang,Dali en Kumming.Wij houden ontzettend veel van de natuur.Wat is wijs? wat zijn de dingen die je absoluut gezien moet hebben?Hoe zouden jullie de tijd indelen?

groeten Danny

• Tony

Ligt er aan of je van bergen houdt of van heuvels.

Tony

• danny

hallo Tony,

wat we willen, is prachtige landschappen zien.voor ons maakt het niet uit of het heuvels zijn of bergen,misschien afgewisseld met meren of rijstvelden.

mijn vriendin heeft ondertussen met haar manager gesproken en misschien kunnen we de vakantie verlengen tot een dag of 12.

graag willen we informatie van mensen die daar al geweest zijn,we willen heel graag weten hoeveel dagen je waar het beste kan verblijven,omdat de reisgidsen met de praktijk welleens willen verschillen.als je iets regeld via een reis bureau kan het welleens zijn dat je ergens te weinig tijd heeft en op andere plaatsen,soms waar het helemaal niet interresant is lang verblijft,terwijl je bij je eigen denkt,ik had liever daar wat langer gebleven dan hier.

alle informatie is welkom.

groeten Danny

• Anneloes

Hoi Danny,

Ik ben deze zomer voor 3 weken naar China geweest. Ben begonnen in Bejijng, toen naar beneden gegaan naar Xi'an. Daarna gevlogen naar Lijiang. Vanuit Lijiang ben ik naar Dali gegaan en naar Zhongdian. Dat je naar het zuiden wilt is een goed besluit. Geweldige landschappen hier!. Ik ben dus in Yunnan geweest en vond het zeker de moeite waard. Lijiang is vrij toeristisch, maar vond het desalniettemin erg mooi! Ben naar een klein plaatsje daarbuiten geweest, Suhe. Schitterend! Bijna geen westerse toeristen en nog heerlijk midden in de natuur, Daar een aantal nachten verbleven in Guesthouse Nomad. Heerlijk gastvrij, je bent echt in de chinese cultuur dan. Wat ook zeker een aanrader is is de Tiger Leaping Gorge, Als je een natuurliefhebber bent zeker een must!! Ik heb 2/3 van de tocht gelopen waar we 2 dagen over hebben gedaan. Één van de meest indrukwekkende dingen die ik gezien heb ik china!

In Dali hebben we fietsen gehuurd en zijn langs het meer gaan fietsen. Was geen officiele weg, maar met een beetje uitproberen kun je hele leuke paadjes vinden langs het water en door mais en langs rijstvelden.

Zhongdian is een plaats waar je echt typische tibetaanse cultuur kan snuiven. Zeker ook heel leuk om een keer te zien!

Dit waren mijn ervaringen, ben benieuwd wat het gaat worden voor jou

• Anneloes

Oh haha, zie dat je waarschijnlijk al weg bent….

• danny

Hoi Anneloes,

ben toevallig gisteravond thuis gekomen.

de hele reis is veranderd omdat mijn vriendin maar 4 dagen vrij kon krijgen en niet langer.

we zijn daarom maar 2 dagen Shanghai geweest, 1 dag in Suzhou en 1 dag naar Hangzhou geweest.

Suzhou is leuk door de kanaaltjes varen met smalle bootjes, de tuin van de nederige administrateur vond ik tegen vallen.

In Hangzhou het west lake bezocht wat prachtig was en een wandeling gemaakt door de bergen bij Longjing-dorp gemaakt met de thee terassen.

Voor de rest heb ik toen mijn vriendin weer aan het werk was ,wat kenissen en oud-collega's opgezocht,zodat mijn vakantie toch geslaagd was.

Maar de provincie Yunnan en Guilin en omstreken staan zeker nog op mijn lijstje.

Ik denk dat dit het mooiste deel van China is.

Anneloes ik wilde je toch bedanken voor de informatie.Mogelijk heb ik er de volgende keer wat aan,want 2 of 3 keer per jaar hoop ik er toch te komen.

Het is alleen jammer dat mijn vriendin erg druk heeft met haar job en dan geen vrij kan krijgen.

trouwens als heel china vrij is is het absoluut niet leuk om te reizen,volgens de krant waren er 19,3 miljoen chinezen op pad in 1 weekje.overal stervens druk ,wat ook niet leuk is.

nogmaals bedankt anneloes.

groetjes Danny