verblijf in Beijing

• Dinand

Wij zijn nog nooit in China geweest en overwegen zo'n 10 dagen naar Beijing te gaan. Zijn er genoeg bezienswaardigheden om die 10 dagen te vullen of is die periode te lang ? Wordt ter plaatse ook alles in de Engelse taal aangegeven ? Zoals de menukaarten in restaurants en wegbewijzering ? Kunnen wij in het hotel excursies regelen of kunnen we dat beter vooraf vanuit Nederland regelen ? Hoever is de afstand van het vliegveld naar het centrum en is dat goed met een taxi te doen ? Wat zijn de globale kosten voor zo'n rit ? En hoe is het prijsniveau in de restaurants ? Wij hopen dat iemand ons kan informerenm en staan altijd open voor tips e.d. Bij voorbaat dank.

• china

Er is heel veel te zien in Beijing, zelf vind ik het ook al heerlijk om gewoon lekker rond te lopen, fototoestel in de aanslag en kijken maar.

Er is op internet heel veel informatie (ook Nederlandstalig) over Beijing. Ook zijn er tal van boeken (ook Nederlandstalig) over Beijing. Met tien dagen heb je de tijd om alles rustig te bekijken en om te shoppen (als je daar van houdt). Eventueel zou je een uitstap kunnen maken naar Xi'an of Chengde.

Je kunt heel eenvoudig zelf op stap met taxi en metro. Alleen de muur is wat lastiger, maar als je daar niet uitkomt (zie ook info elders op dit blog) kun je nog een taxi huren voor een dag of meegaan met een georganiseerde tour.

het nadeel van excursies regelen in Nederland is dat het vaak duur is en als je in China een tour neemt beland je vaak in allerlei shops en fabriekjes en ga je en passent ook nog even langs hetgeen waar je heen wilde.

Het is echt goed te doen om in Beijing zelf op stap te gaan.

Zorg wel dat je iets hebt waar de bezienswaardigheden in het Chinees op staan (bijvoorbeeld een tweetalige plattegrond). De taxichauffeurs spreken namelijk bijna geen van allen Engels. In de metro zijn de stations etc in het Engels aangegeven, daar kom je vast wel uit en anders is er altijd wel een bereidwillige Chinees die je helpt. (is mijn ervaring).

Menukaarten zijn soms in het Engels en vaak staan er foto's bij, maar soms ook alleen in het Chinees. Op de site van de Geledraak (geen aandelen) staat een tweetalige menukaart, weet je zeker dat je niets geks krijgt.

Veel plezier met de voorbereiding

• Dinand

Bedankt voor de informatie. Wij zoeken nog een goed hotel, centraal gelegen en op korte loopafstand van restaurantjes e.d. In welk gebied in Beijing moeten we dan zoeken of weet je wel een hotel ?

• Marian

10 dagen is perfect….

Chinese Muur (prive chauffeur 40 euro voor hele dag)

Zomer paleis

Verboden Stad evt zelfs 2 dagen

Shoppen

Fietstocht door de Hutong

rustig aan dagje(heb je nodig)

Stadions.

We hebben vooruit via internet de eerste avond van aankomst een avond tour geboekt voor ongeveer 30 US dollar opgehaald en teruggebracht bij hotel

Je ziet veel,vooral in het donker is het erg mooi.

Alle bezienswaardigheden zie je en dan mooi verlicht en genieten rustig bijkomend.

Als slot een ‘'barstreet’' aan een meer,erg leuk,links allemaal barretjes met muziek en rechts eetgelegenheid aan het water.Erg apart en sfeervol

• china

Er zijn ontzettend veel hotels en hostels in Beijing, qua ligging raad ik aan om in het centrale deel (ruim vierkant rondom de Verboden Stad) te verblijven. Handig is om iets te zoeken dat op loopafstand van de metro ligt. Een park in de buurt vind ik zelf ook altijd lekker om tussendoor even wat groen te zien en mensen te kijken.

Zelf verblijf ik graag in de buurt van Jianguomennei Dajie ,metro, zijdemarkt, Ritanpark, restaurantjes en andere winkeltjes op korte afstand en centraal gelegen naar veel bezienswaardigheden.

Veel hotels liggen ook rondom de Wanfujingstreet (winkelstraat, maar was in mei niet echt heel leuk ivm verbouwingen)ben ik zelf niet zo weg van.

De omgeving van de meren (links naast de verboden stad) is ook gezellig en centraal.

Voor de rest is veel afhankelijk van je budget, wil je liever in een hostel (moderne vorm van jeugdherberg, met vaak eigen douche/toilet op de kamer, maar niet duur) dan is de kwaliteit van het hostel medebepalden. Reviews vind je o.a. op hostelworld. 4 en 5 sterren hotels zijn eigenlijk altijd prima, maar wel behoorlijk aan de prijs in Beijing. Onder de 4 sterren zou ik mij ook verdiepen in de reviews op internet of hier op het prikbord.

• esther

hoi

wij zijn een kleine week in beijing geweest van de zomer en ik vond dat zelf wel wat lang. daarna zijn we door china gereisd en ik vond de kleinere dorpen stukken mooier / echter / indrukwekkender. ook zie je dan meer van de natuur. dus misschien wat korter naar beijing en een paar dagen naar een dorpje in de binnenlanden? dali, lijiang, ping'an? echt het overwegen waard!

wij zaten in beijing een beetje in een buitenwijk en daar kon bijna niemand engels en de menukaarten waren bijna allemaal alleen maar in het chinees. maar aanwijzen, tekenen en een vertaalboekje kunnen goed helpen hoor. maar wat ik ds zeggen wil; in het centrum zijn ze meer engels georienteerd dan in de buitenwijken. in het centrum zul je een hele stadse ervaring opdoen, een wereldstad, maar in de buitenwijken zie je ook het arme china, de kleine handel, de hutongd; ook zeker de moeite waard!

als je onze ervaringen wilt lezen in beijing; kijk dan eens op enrgee.aroundtheglobe.nl

met vragen ben je altijd welkom!

groetjes esther