geen backpacken meer door china

• esther

effe ter info voor iedereen die nog een visum wil aanvragen binnenkort;

als je nu een visum wilt aanvragen kan dat maar voor 30 dagen en je moet alle (!) overnachtingen kunnen overleggen. dus backpacken gaat niet meer!

wij vertrekken over 2 maanden om een maand door china te backpacken en dat is dus niet mogelijk. óf we moeten heel wat anders gaan doen, óf we moeten wel nu al alles vast gaan leggen, maar ja, daar zijn we geen backpackers voor…

heeeeel erg jammer

esther

• wim en Josephine

Hoi Ester,

Heb de benodigde info ingeleverd op de ambassade. 4 nachten kon ik vooraf niet bevestigd krijgen.( nog niet geboekt) Geen probleem mee gehad. de visa liggen op dit moment te wachten op opgehaald te worden. We hebben de gebruikelijke 10% aanbetaald via hostelworld. Maar ik ga ervanuit dat we in de praktijk mogelijk op andere data in andere hostels overnachten. Het is mij die 10% waard om voor deze zomer de visa te krijgen.

Ben benieuwd wat je als alternatief gaat doen. ( vluchten had je toch ook al geboekt?)

gr. Wim

• Michel

na het lezen van dit dacht ik even oh shit, maar je hoeft je eigenlijk hierover niet druk te maken

VNC in mijn geval regelt het visum arriveer namelijk per trein en vertrek via Hongkong.

Je boekt je hostels via hostelworld.com.

Het nadeel is dat er nu niet van de route afgeweken mag worden.

Prettige reis alvast

groetjes

• esther

hoi

wij willen aanstaande zaterdag het visum gaan regelen, ben benieuwd tegen welke problemen we gaan oplopen. we hebben tot nu toe nog niets geboekt in china (ook geen binnenlandse vlucht), we willen alles ter plaatse regelen, echt backpacken dus (dat is ons de vorige keer mega goed bevallen), maar nu worden we dus min of meer gedwongen wel al dingen vast te leggen. misschien dat we anders iets regelen bij booking.com; daar kun je reserveren en dan hoef je pas ter plekke te betalen; zo creeer je wel een fake-route, maar kunnen we wel een visum krijgen…..

we zijn nog op zoek naar oplossingen….. iemand tips? zo wordt de voorpret van het backpacken wel een beetje tegengemaakt.

daarnaast is het wellicht niet mogelijk de hoek chengdu, kunming, dali te doen, wie weet daar iets meer over?

bedankt, esther

• joop

heel soms……….

wordt ik als vaste lezer, wel eens een beetje verdrietig als ik zo'n draadje als dit voorbij zie komen.

Lees vooral eens wat anderen hierover de afgelopen weken al geschreven hebben.

Alles is de afgelopen maand op dat gebied hier al langs geweest. Draaiboeken en al kwam ik tegen.

Als je niet aan hun voorwaarden voldoet je geen visum krijgt.

Dat voorkomt tenminste dat je voor jan doedel op pad gaat.

Op de site van de ambassade staat precies waar je aanvraag aan moet voldoen. Dit wordt nog een keer bevestigd op de site van de visadienst.

Tips?? cursus googelen

• esther

Beste Joop,

zoals je in mijn bericht kunt lezen heb ik GEEN vraag over het visum, maar ik probeer andere lezers te INFORMEREN over visumvoorwaarden die op 13 mei jl. weer veranderd zijn (dus het heeft geen zin om te refereren naar ‘berichten op dit forum van enkele weken geleden’). Wat ik schreef is nieuwe informatie waarmee ik anderen wil helpen. Jammer dat je daar zo negatief op reageert.

Ter info voor andere mensen die wel op de hoogte gehouden wensen te worden; ik heb contact gehad met het Visumburo en zij vertelden me dat je best hotels / hostels kunt boeken (evt geen voorschot betalen als dat ter plekke kan), zodat je de reserveringen kunt overleggen bij het visumburo en je je visum krijgt. Het maakt ter plaatse in China niet uit of je daadwerkelijk deze hotels gaat gebruiken of dat je afwijkt van je schema. Zo is het dus toch mogelijk om een fake-route te maken met bevestigingen en zo dus je visum te krijgen, en dan alsnog op de bonne fooi te backpacken in China.

Groetjes Esther

joop schreef:

>

> heel soms……….

> wordt ik als vaste lezer, wel eens een beetje verdrietig als

> ik zo'n draadje als dit voorbij zie komen.

>

> Lees vooral eens wat anderen hierover de afgelopen weken al

> geschreven hebben.

> Alles is de afgelopen maand op dat gebied hier al langs

> geweest. Draaiboeken en al kwam ik tegen.

> Als je niet aan hun voorwaarden voldoet je geen visum krijgt.

> Dat voorkomt tenminste dat je voor jan doedel op pad gaat.

> Op de site van de ambassade staat precies waar je aanvraag

> aan moet voldoen. Dit wordt nog een keer bevestigd op de site

> van de visadienst.

>

> Tips?? cursus googelen

• Maurice Geraads

Beste Esther,

Bedankt voor de informatie, hoezeker ben je er van dat het geeen problemen geeft als je afwijkt van de route? Ik heb inderdaad de hostels geboekt ivm met het visum maar eigenlijk wil ik meer vrijheid-blijheid als ik daar ben.

Alvast bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

Maurice

• marije_k

De ambassade reist niet met je mee, als je eenmaal het visum hebt kun je volgens mij gewoon doen wat je wilt! In het visum staat je reisroute niet aangegeven.

Chengdu lijkt nog goed te doen te zijn, als je vanaf daar maar naar het zuiden gaat. Althans, dat hoop ik want zo zijn mijn plannen. De aardbevingen waren 60 km boven chengdu. Het vliegveld is nog heel, en gewoon weer open dus wat dat betreft geen problemen lijkt me. Maurice Geraads schreef:

• china

wij zouden morgen ook naar Chengdu en omgeving, maar wij hebben omgeboekt (zonder kosten dankzij onze klm) Chengdu zelf wordt bevolkt door mensen die gevlucht zijn uit de getroffen gebieden, bovendien zijn er nog dagelijks stevige naschokken en wordt er slecht weer verwacht.

Er staan een groot aantal dammen op instorten en als dat gebeurd zullen er nog meer mensen op Chengdu zijn aangewezen + dat je je kunt afvragen hoe het dan gaat met de infrastructuur.

Vandaag gehoord dat een Chinese gids geen mensen mee mag nemen naar Sichuan, nog een aantal andere gebieden in de getroffen omgeving en zelfs niet naar Xi'an.

Voor ons reden om niet naar Chengdu te gaan. China is groot genoeg en heeft zat andere mooie plekken, maar iedereen zal dit voor zichzelf moeten weten.

gr ilj@

• Maurice Geraads

Mmmm, ergens heb je wel gelijk. Maar Chengdu is een van mijn bestemming ivm het panda reservaat. Is dat uberhaupt wel open nu? (Of gaat dat deze maand nog open?) Weet iemand of de hostels ook helemaal vol zitten met lokale mensen? Ik blijf zowieso maar 3 dagen in Chengdu, dus ik weet niet of het voor mij nog wel te doen is..