SMS naar China

• Henk

Al langere tijd heb ik problemen met het verzenden van SMS'sjes naar een vriendin in China. Meestal komen ze niet aan. SMS'sjes die ik terugkrijg komen vaak wel aan, maar soms ook niet. Ik bel via Telfort en heb daar gevraagd hoe het beter kan. Maar zij kunnen er niets aan doen.

Dus ik denk erover naar een andere aanbieder te gaan. Heeft iemand positieve ervaringen met het versturen van SMS'jes naar China bij een bepaalde aanbieder?

Alvast bedankt,

Henk

• jeroen

Hoi Henk,

Bekend probleem bij. Ik heb het al een paar keer gehad dat smsjes uit Nederland niet ontvang. Zij ontvangen mijn smsjes (vanuit china met chinees nr) wel. Maar het gebeurt ook dat ik ze van familie wel ontvang maar van mijn vriendin niet.

Mijn vriending heeft KPN, dat zou toch goed moeten zijn? Ik ben ook wel benieuwd waar dit door komt.

Je kan ook heel goedkoop sms berichten sturen naar China met skype.

Succes

• joop

Mogelijk komt dit omdat de roaming niet goed werkt. In het kort is dat de connectiviteit tussen twee netwerken.

Ben je met je GSM in het buitenland dan kun je vaak instellen via welke provider je wilt communiceren. De een blijkt nu eenmaal beter te zijn dan de ander.

Optie

in China een simkaart van een andere provider kopen.

De prijs van een simkaart wordt daar bepaald door het nummer, zitten er veel 888 in dan is het een duur nummer, maar om te proberen kies dan een nummer met veel 44444. Ik heb in China nooit meer betaald dan een euro of 6 voor een nieuwe simkaart met ook og wat beltegoed.

Wel eens gekeken naar bv spaartelecom.nl naar een vast nr 3ct p/min naar mob 5 ct p/m

telexpert.nl voor beiden 2 ct p/m

http://www.callsdiscount.com is nog goedkoperr.

Zelf gebruik ik naar beijing de eerste.De kwaliteit speelt dan een rol.

Is geen oplossing maar hoop een goed alternatief

suc6

joop

• Henk

Joop en Jeroen,

Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik bel nu via callsdiscount en de verbinding is meestal wel goed.

Voor m'n GSM heb ik nu een abonnement bij KPN en tot nu toe komen alle SMS'en aan!

Henk

• johnlandersen

Henk,

Ik sms al meer dan 1 jaar via KPN.

Ik zet meestal vooraan in het bericht de volgende kode:

*0# Dit is een bericht

De kode zorgt ervoor dat je een SMS terug krijgt of de SMS afgeleverd is.

Wanneer de SMS nog niet afgelverd kon worden wordt deze op een later

tijdstip afgeleverd. Hiervan krijg je dan bericht. In meer dan 1 jaar tijd is

het pas 1 keer gebeurt dat het bericht er 9 dagen overgedaan heeft.

Bij KPN lukt het bijna altijd om direct afteleveren. Natuurlijk moet de chinese

mobiel waar je heen stuurt aan staan.

Het SMS'en is helaas wel duur. Voor 1 SMS kan je al gauw 25 minuten bellen.

Ik heb wel bij de sms instelling dat het bericht niet komt te vervallen.

Messages => Message settings => Message validity= maximum time

Met skype heb ik slechtere ervaring. M.a.w. komt vaak niet aan.

Bellen met skype hakkelt af en toe.

Ik bel meestal met www.helloasia.nl is 0.03 cent voor redelijke kwaliteit.

John