mogelijk om vantevoren trein te reserveren?

• marije_k

Hoi

Wij gaan eind juni naar China en hebben alle vluchten en hotels geboekt om een visum te krijgen. Nu heeft het visumburo gebeld dat we ook van de trein of boot van Guangzhou naar Hongkong een reservering moeten laten zien.

Weet iemand hoe je dit vantevoren kunt boeken?

We willen met de trein, en ik weet ook al welke vertrektijd etc.

En je kunt bij de treinmaatschappij MTR wel online tickets kopen maar die moet je dan in Hongkong ophalen!!!!!

Chinese logica, we MOETEN immers nog naar Hongkong toe!!!!

Heeft iemand een idee hoe je dit kunt organiseren?

• joop

Hoi Marijke!

Op de site van het visumburo staat hierover niets vermeld. raar??

Deze mensen weten veel van visumaanvragen, maar heel weinig van reizen.(denk ik)

Gisteren las ik ergens dat iemand bij familie op bezoek gaat. Vraag was hoe toon ik aan dat het mijn broer is. Dergelijke.. wordt helemaal niet door de ambassade gevraagd.

Als je in je reisroute duidelijk aangeeft waar je verblijft en dus ook dat je op die en die datum 'snachts in de trein zit oid gaat het goed.

Je moet eens kijken in de reacties in het draadje visum na 1 juli 2008

Daarin lees ik toch reacties van mensen die een visum hebben gekregen zonder trein kaartje en weet je waarom?

Je kunt in China geen treinkaartjes reserveren !!!!! Dat is de officiele regel.

Ik merk het laatste jaar dat er soms (marginaal) vanaf geweken wordt

Soms lees je wel eens reacties van mensen die zeggen dat het wel kan, maar niemand kan garanderen dat je de kaartjes dan ook krijgt voor de trein die jij in gedachten had.

Leg je vraag eens voor bij www.treinreiswinkel.nl. en kijk of zij jouw vraag kunnen waar maken.

Afgezien of zij kunnen waarmaken wat er op hun site staat, zijn de prijzen van de tickets 25 tot 30 % hoger dan de officiele prijzen,. Daarnaast rekeken ze per tiket ook nog 7,50 euro en eventuele reserveringskosten

Ga op het prikbord ook op zoek naar

onderwerp:treinreis china

Auteur: joop (—.speed.planet.nl)

Datum: 30-07-2007 22:34

Hier heb ik uitgebreid beschreven (met verwijzingen naar sites- ook naar de prijs van een ticket) hoe het met de treinen in China nou precies zit.

Advies

Als jij je route keurig hebt uitgewerkt

bellen naar het visumburo hen wijzen op genoemde info en ze jouw aanvraag zo weg laten doen

We lezen graag je eventuele reactie vwb de treinreiswinkel

suc6

_jOOp_

• marije_k

Hoi Joop,

Heb de visa inmiddels binnen, dankzij een treinboeking die wel online kon; van Guangzhou naar Hongkong. Belde de ambassade nog over; daarvan moesten we een bewijs laten zien. Dus maar geboekt. Ondertussen heeft elong de vlucht naar Guangzhou gecancelled dus waarschijnlijk vliegen we rechtstreeks naar hongkong. Beetje jammer van die 30 euro voor de treinkaartjes maar goed, nu dus wel het visum binnen!

Treinreiswinkel heb ik niet meer gevraagd, ga daar ter plekke wel op zoek naar een trein of vliegtuig richting hongkong….

• Michel

Het moet mogelijk zijn om hier http://www.china-train-ticket.com/ treinkaarten te reserveren ze worden dan bij je hotel afgeleverd.

groeten michel

• Michel

Na aanleiding van mijn vorige bericht het volgende…

Het is bij www.china-train-ticket.com niet mogelijk om in de periode van de OS treinkaartjes te reserveren

Maar bij www.chinatripadvisor.com is dit weer wel mogelijk.

Groeten

• Gemma

Inderdaad, ik heb ook via deze organisatie een aanvraag ingediend en kreeg geen negatieve reactie. Je moet wel altijd afwachten of het ook lukt, dat hoor je soms pas 10 dagen van te voren.

Groet,

Gemma