visum na 1 juli 2008

• Marian 2

Maurice zit in de trein,ja logisch dan heb je ook geen ‘'hostel’' bewijs.

Je kunt onderaan het formulier de gegevens invullen van de andere persoon,je hoeft niet zelf.

Je kunt er al om 8 uur staan geen probleem,dan ben je vroeger aan de beurt.Ik had toen nr 10 en was om 9.15 weer buiten.Echt de mensen werden best wel veel weggestuurd,omdat de papieren/bewijzen niet kloppen.

• Gemma

Hallo allemaal,

Mijn zus en ik hebben onze visums binnen!!! Joepie!

Uiteindelijk hebben we de aanvraag toch uitbesteed, omdat we geen moment tegelijk vrij konden plannen om naar Den Haag af te reizen. Ik heb ingediend:

* een reisprogramma van dag tot dag inclusief de geplande activiteiten en de nachten die we overnachten in de trein

* Onze paspoorten

* een hotelbevestiging voor alle hotelovernachtingen van hostelworld.com

* een bevestiging per mail van alle hotels (inclusief logo hotel)

* een bewijs van de heenvlucht met aankomst in Beijing

* een bewijs van de vlucht van China naar Hong Kong (geld als verlaten China)

We hebben gekozen voor het Visumburo, waar we uitermate correct en vriendelijk werden behandeld. Dit was bij de Visumdienst minder positief… We hadden in 1,5 week onze visums retour! Ik hoop dat het vanaf nu wat meevalt met alle aardbevingen en stuwdammen die op doorbreken staan, want Chengdu staat ook op ons reisprogramma…

Groetjes,

Gemma

• Lisette

Hoi Gemma,

ook ik ben nog steeds bezig met het visum na 1 juli..

Mijn reis eindigt eveneens in Hongkong, maar de laatste stad in China die we aandoen is Shenzhen en dat grenst zo ongeveer aan Hongkong.

Helaas bleek onze hotelreservering in Hongkong en onze terugvlucht vanuit Hongkong onvoldoende bewijs dat we China weer verlaten.

Een optie die we nu aan het bekijken zijn is om met een reisburo in Shenzen een transfer met auto naar Hongkong te laten regelen.

Vanuit welke stad vertrek jij naar Hongkong?

Je schreef over een vlucht?

• wim en Josephine

Sinds vanochtend ook onze visums binnen god zij dank.

geldig: 30 dg.vanaf 19-07.

kopie retourvlucht/ kopieen van een aantal reserveringen via hostelworld( zonder hotelbevestigng zelf) thats it!

Rechtstreeks naar de ambassade geweest.

gr. en succes verder iedereen die nog in de slag is voor de papieren.

• Gemma

Beste Lisette,

Als je een ticket boekt voor €102,38 van Guangzhou naar Hong Kong, dan moet dat volgens mij genoeg zijn. Dit is namelijk een vlucht van China naar Hong Kong en daarmee toon je aan dat je China verlaat. Bij ons werkte het, wij hebben een vlucht geboekt van Guilin naar Hong Kong (nog duurder!), maar met de (eticket of kopie van de ticket van Guangzhou naar Hong Kong moet het ook lukken. De prijs die ik noemde is van vliegtickets.nl.

Groetjes,

Gemma

• Lisette

Gemma,

bedankt voor je reactie..

We hebben inmiddels een auto met chauffeur geboekt.

Kosten 85 Euro voor 3 personen.

We worden van privé adres in Shenzhen naar hotel in Hongkong gebracht.

• Lisette

uit de krant van vandaag, nog meer nieuwe regels.. (pers.nl)

China legt buitenlanders regels op

Gepubliceerd: vandaag 14:05

Update: vandaag 16:33

De ongeveer een half miljoen buitenlanders die naar verwachting de Olympische Spelen in Beijing zullen bijwonen, dienen zich naar behoren te gedragen. Dat is de boodschap die het Chinees Olympisch Comité maandag in een uitvoerige gids naar buiten heeft gebracht.

Het negen pagina's tellende document, dat op de website van de organisatie is geplaatst, telt maar liefst 57 onderwerpen, variërend van een verbod op slapen in de openlucht tot een procedure voor het verkrijgen van een overheidsvergunning voor een protest. Het document is in het Chinees gesteld en nog niet in een Engelse of andere vertaling beschikbaar.

Opvallend is de waarschuwing dat een toegangsbewijs voor de Spelen van 8 tot 24 augustus niet automatisch een visum oplevert. “Degenen met een olympische ticket hebben geen garantie voor een visum; zij moeten nog Chinese ambassades en consulaten bezoeken en volgens de relevante regels een visumverzoek indienen.”

Het is kennelijk het plan actievoerders en studenten tegen te houden die voor de Tibetaanse zaak zouden kunnen demonstreren, of tegen de olie- en wapenhandel met Sudan of voor meer vrijheid voor de islamitische regio's in het noordwesten van China.

Beledigende teksten op spandoeken of sportkleding zijn niet toegestaan. Hetzelfde geldt voor iedere religieuze of politieke leuze ‘die de openbare orde verstoort’.

De richtlijnen lijken op gespannen voet te staan met een belofte die IOC-voorzitter Jacques Rogge twee maanden geleden deed, dat de vrijheid van meningsuiting van de atleten gewaarborgd is. “Vrijheid van meningsuiting is iets dat absoluut is”, zei Rogge. “Het is een mensenrecht. Atleten hebben het.”

Buitenlanders dienen zich ervan te vergewissen dat niet alle gebieden in China voor hen toegankelijk zijn, zoals Tibet, dat ook verboden is voor journalisten.

Buitenlanders die in stedelijke gebieden bij Chinezen logeren dienen zich binnen 24 uur na aankomst te melden bij een lokaal politiebureau. Voor gebieden buiten de grote steden geldt een limiet van 72 uur.

Verder worden tal van zaken aangestipt die min of meer voor de hand liggen, zoals een verbod op de import van wapens en drugs, en waarschuwingen tegen terrorisme, prostitutie en dergelijke.

Personen die van plan zijn een nacht in de openlucht door te brengen om te bezuinigen op hotelkosten, kunnen daar beter vanaf zien. Slapen in de openlucht is verboden ‘om de publieke hygiëne en het culturele imago van de steden te handhaven’.