Visum 20 dagen, wat nu?

• Jan Willem

Ik heb gisteren mijn visum opgehaald voor een 23 daagse reis door China, alleen kwam ik erachter dat deze maar 20 dagen geldig is. Op dit moment is het niet meer mogelijk om een visum voor langer dan 20 dagen af te sluiten.

Bij het visumburo werd aangegeven dat het visum in China bij elk politiebureau verlengt kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de kosten? Spoedig advies wordt op prijs gesteld aangezien ik morgen vertrek.

mvg

Jan Willem

• joop

Hoi JW

Ga op zoek naar een Public Security Bureau

Is in heel veel plaatsen te vinden.

Mijn ervaring is dat ze daar slecht tot geen engels spreken.

Doe vooral heeeel vriendelijk. Biedt ze wat te roken aan oid . Scheelt je zo een paar uur.

Hier heb je een site met wat meer info

http://www.ga.dl.gov.cn/english/publish/2003122150029.asp

Het PSB in Beijing vindt je hier

http://www.bjgaj.gov.cn/epolice/jianjie.htm

suc6

joop

• Elizabeth

Hoe zit het met een double entry. Mag je dan 2keer 20 dagen het land in? Of is het totaal 20 dagen?

Ik ga namelijk tussendoor nog naar Mongolie. MIjn totale reis zal een maand duren.

alvast bedankt

Groeten Elizabeth

• Jan Willem

Hoi Elizabeth,

voor double entry geldt volgens het visumburo hetzelfde, 20 dagen totaal. Ik vraag me nu af of het makkelijker is om het visum in China te verlengen of mijn vlucht terug te verzetten zodat deze binnen de periode van mijn visum valt.

mvg

Jan Willem

• Charles

Jammer voor jullie, maar dit staat er bij de visumdienst op de site;

“voor een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis”

Ik ga dus in juni voor 3 weekjes. Dus geen probleem voor mij.

Succes ermee.

Charles

• Marian 2

je moet je visum in Hongkong verlengen en nergens anders,dus verplicht een dagje naar HK voor je visum

• Wendy

Nu is ook een hotelreservering voor de eerste paar nachten niet meer voldoende.

Woensdag stond ik op de ambassade met vliegticketbevestiging en uitgebreid reisschema per dag met de te bezoeken bezienswaardigheden, alleen miste ik een hotelreservering voor de eerste paar nachten. Woensdagmiddag een hotel gereserveerd voor Beijing en donderdagochtend terug naar de ambassade. Helaas helaas, ik moet van iedere nacht die ik in China verblijf een hotelreservering hebben!

Zijn er meer mensen die dit ook hebben meegemaakt? Op de site van de visumdienst staat dat een hotelovernachting voldoende is en (voor wie het niet mogelijk is om alle nachten te reserveren) een uitgebreid reisschema. En toch werd dit niet geaccepteerd op de ambassade.

Groeten,

Wendy

• Marian 2

ik moet er ook maandag heen,dus ben benieuwd…..

• china

ik ben vanochtend geweest en met mij vele anderen. Ik stond om 08.45 uur in de rij en had bij binnenkomst nummer 21.

Tegen 10 uur was ik aan de beurt en gelukkig had ik alles in orde

Ik had natuurlijk de ingevulde formulieren (zie site ambassade)

Overzicht met daarop waar wij per dag verblijven (datum, plaats en hotelnaam+ adres)

Van 1 overnachtingsadres had ik alleen een e-mail van de eigenaar van het hostel dat hij de kamers voor ons vrij houdt, dit werd geaccepteerd.(pfff)

Verder fotocopyen van de tickets en natuurlijk een pasfoto per persoon (vastgelijmd op het formulier)

Ik had een compleet pakket per paspoort gemaakt. (natuurlijk werd ieder pakket minitieus gecontroleerd)

Het blijft even spannend, woensdag zullen wij echt weten of ze er in staan.

Let op: snelservice is 1 dag geworden, dus niet meer dezelfde dag klaar, maar een werkdag later

Let op: het kopieer apparaat doet het niet, dus zorg dat je alles in veelvoud bij je hebt

Ze zijn echt streng want menigeen ging overrichte zaken naar huis of kwam voor de tweede keer.

Als je op safe wilt spelen zorg je dat je bewijzen hebt van je overnachtingen.

+ ga op tijd, zorg dat je je visumaanvraag ruim voor je afreisdatum regelt, dan heb je nog tijd om dingen te regelen + ga 's ochtends op tijd want steeds meer mensen zijn er vroeg bij.

• Rob

Hallo!

De informatielijn die van half 3 tot half 5 normaalgesproken open is, kan ik op dit moment niet bereiken. Ik heb nog vele vragen die niet beantwoord worden via de internetsite:

- als een visum nog maar 20 dagen geldig is, met hoeveel dagen kan je deze ter plekke verlengen?

- zijn er nieuwe verplichtingen m.b.t. de documenten die je inlevert voor het verlengen van een visum?

- wat moet je doen als je een tijd bij een kennis gaat verblijven of als je als backpacker zonder van te voren vastgeplande reisschema's en hotelboekingen wilt reizen?

- reservering van een nachttrein ook nodig bij aanvraag visum?

En als het verhaal m.b.t. de buitenlandse studenten in Peking bewaarheid wordt en ze dus in de maanden juli en augustus het land uit gestuurd worden dan kan ik me niet voorstellen dat dit zo maar toegestaan wordt door alle IOC-hoofden en politieke leiders. Ik begin het vermoeden te krijgen dat deze stap alleen maar het begin is van nog vele andere nieuwe ridicule ideeen.

Succes allen met de visumaanvraag en altijd blijven glimlachen :)

Rob