Visum China

• Danielle

Hallo,

Op de website van het visumburo staat het volgende:

CHINA

Vanaf 27 maart 2008 worden er alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), voor een maximaal verblijf van 20 dagen per inreis als het visum in Den Haag is aangevraagd. Tot nader order worden er in Brussel nog visa voor 25 dagen afgegeven, mits de visa binnen 3 maanden gebruikt worden, en voor 30 dagen mits de visa binnen 2 maanden gebruikt worden. Visa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. Er is geen reden opgegeven, maar de maatregel zal wel verband houden met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een goede oplossing. Wij gaan namelijk 28 dagen naar China.

Is het mogelijk om het paspoort zelf bij de ambassade af te geven en later weer op te halen of is het beter/makkelijker om het bijvoorbeeld via het visumburo te doen?

Groet Danielle

• joop

Is het mogelijk om het paspoort zelf bij de ambassade af te geven en later weer op te halen

Ja .. je kan er desnoods op wachten, wel extra kosten

s'morgens geopend van 09.00 tot 12.00 uur.

De laatste maanden is het wel heel druk dus zorg dat je op tijd bent.

Ambassade is in de buurt van madurodam.,

of is het beter/makkelijker om het bijvoorbeeld via het visumburo te doen?

Waarom zou het beter zijn? Woon je ver weg en heb je geen tijd dan is het visumburo een heel goede oplossing. Je hoeft niet in persoon te verschijnen. Je kan ook voor een ander eea meenemen.

Van de geldigheidsduur van 20 dagen heb ik nergens iets gelezen. Mijn ervaring afgelopen jaren. Je moet altijd inreizen binnen 3 maanden na afgifte. Met de OS heeft het zeker te maken. Kijk maar naar de vragen die ze nu stellen.

Meer info kun je vinden op http://www.chinaembassy.nl/eng/ls/default.htm

goede vakantie

suc6

joop

• Wendy

Wij zitten met hetzelfde probleem. Ik lees inderdaad op www.visumdienst.nl dat de geldigheid van een visum aangevraagd in Den Haag 20 dagen geldig is en in Brussel 25 dagen.

Wij gaan 26 dagen.

Weet iemand of het mogelijk is om je visum in China te verlengen?

Gr. Wendy

• Henk

Ik heb gisteren mijn paspoort met een visum voor 30 dagen terug gekregen via het visumburo. Ik vertrek wel over 3 weken.

Henk

• joop

Gejat van de Gele Draak… maar wel heel belangrijk

(denk dat het dus wel voor deze keer mag)

Vandaag zijn nieuwe regels ingegaan voor de aanvraag van een visum voor China. De maximale duur is vooralsnog 20 dagen (tenzij kan worden aagetoond dat langer verblijf nodig is) en er moeten diverse papieren worden overlegd.

Lees veel meer op Geledraak: http://www.geledraak.nl/html/showarticle.asp?id=1580

• Prikker

Klinkt als een preventieve (en laten we hopen tijdelijke) maatregel ivm de OS.

• Gemma

Dit klinkt helemaal niet fijn… ik kom aan op 4 augustus en vertrek weer uit china op de 25e, dat zijn dus 21 dagen! ik ben benieuwd hoe dit nu werkt.

Met vriendelijke groet,

Gemma

• Gemma

Tekst Visumdienst 11-04-08:

CHINA

Vanaf 27 maart 2008 worden er alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), voor een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Zakenvisa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. De maatregelen houden verband met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Laatste wijzigingen d.d. 10 april:

Zakenvisum: aanvraag moet vergezeld gaan van een uitndiging, afgestempeld door de lokale overheid. Voorts moeten er een hotelboeking en een vluchtschema worden bijgevoegd.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moeten een hotelboeking en een vluchtschema worden overlegd. Ingeval de hotelboeking(en) niet het hele verblijf in China omspannen moet er een gedetailleerd reisschema worden bijgevoegd waarin van dag tot dag staat vermeld wat de reisroute is.

Privébezoek: bij bezoek aan privépersonen moet een brief worden bijgevoegd waarin de aanvrager vermeldt (in het Engels of Chinees) wie hij gaat bezoeken, met adres aldaar en de verblijfsperiode. Ook moet er een vluchtschema worden bijgevoegd.

• arthur

ik heb mijn visum geregeld in den haag issue date 15 februari en enter before 15 augustus ook staat erop 30 days after entry

wij gaan op 30 april 18 dagen naar china rondreis ik kom toch niet in de problemen met deze visa ?????

• Laowai

En Hoe gaat het dan als je je Visa regelt via de Visa dienst ?

Dit heb ik tot no toe altijd zo gedaan.

Ben getrouwd met een Chinese en ga in Juni voorgoed naar China.

Moet ik dan alle kopien met de Visa dienst meesturen ? trouwboekje en adres gegevens ?