Bankrekening2

• William

Mark, nog een paar vraagjes:

Als ik een rekening bij The Bank Of China open,

-heb ik dan eigenlijk een adres in China nodig?

-krijg ik direkt het pasje?

-kan ik ook Dollars of Euro's tappen?

-kan ik de rekening eigenlijk ook bij een office in Nederland openen?

alvast bedankt!!

• Mark

Volgens mij kun je je adres van je hotel opgeven als tijdelijk woonadres, als je je er meldt, krijg je namelijk een voorlopige verblijfsvergunning (formaliteitje, simpel papiertje). Het pasje wordt direct geleverd, en je kunt er direct mee pinnen. Dollars/Euro's? Weet ik niet, moet je ter plekke even vragen. Chinese banken hebben partnerbanken in Europa, maar of je die rekening in NL kan openen zou ik niet weten.

• joop

Wat zou het voordeel kunnen zijn van een dergelijke rekening.?

Het bankwezen loopt tov wat we hier gewend zijn nog erg achter. Het is al wel een heel stuk beter dan een jaar of 5 geleden. Toen kon je in een groot hotel wisselen. Nu staat er in een ATM in datzelfde hotel.

Banken werken vaak nog lokaal, nou ja .. wat heet lokaal in dit grote land.

Gegevens op de pas zijn nog niet voor het gehele land gestandariseerd. Een pas afgegeven in bv Beijing zal in die omgeving goed werken. Maar je hebt grote kans dat hij het niet doet in bv Guilin

Ik heb in de afgelopen jaren heel wat door china gereids maar nog nooit een atm gezien waar je kon kiezen of er ook $$ of euri uitkwamen.

Sinds juni 2007 hebben we in Nederland een filiaal van de Bank of China

adres

West Blaak 109

3012KH Rotterdam

Tel 010- 2175888

Over internat.betalingsvekeer kun je overzichtelijke info vinden op www.postbank.nl (vast ook wel bij andere banken, maar hier is het snel te vinden.

Op het gebied van zakendoen kijk eens op www.Guanxi.nu

Ik hoop dat het lukt

Suc6

joop