Stop de Olympische spelen!

• theo

Pisang schreef:

>

> “Nederland moet uitgesloten worden van de OS.”

> Ik dacht toch echt dat dit het China-prikbord was!!!

Ja, dat is het ook, dit IS het China prikbord.

En NL gaat naar China voor de OS, het heeft dus alles met China te maken.

Vrij simpel.

>

> Verder een vreemde gang van gedachte wisseling:

>

> China en/of Tibet kunnen hun gang gaan. En pas als het Westen

> 100% zuiver is mag men een weerwoord geven?

Heb ik gezegd dat China en Tibet hun gang mogen gaan?

Alles ja, alleen als het geweldloos is, zoals de Tibetaanse leider zijn hele leven heeft voorgeleefd en nog een paar incarnaties daaraanvoorafgaand ook.

>

> Ik zou zeggen…China EN Tibet…..kijk naar je eigen

> optreden…en niet naar dat van het Westen.

> Uiteraard is dit gericht aan enige prikkers die denken dat

> alleen “brandschone” landen kritiek mogen leveren.

>

Brandschone landen bestaan niet op deze planeet.

We mogen elkaar wel helpen.

> Drent, je bent wel een beetje hypocriet. Leuk hoor, zo'n

> lijstje…..maar totaal irrelevant. Raakt kant nog wal.

Dat lijstje kan nog veel langer gemaakt worden en het snijdt hout.

Het is wel dat een paar miljard Chiezen zo denken.

• theo

Fengzi schreef:

>

> De Westerse landen hebben zoveel verpest over de hele wereld,

> maar hebben daarvoor nooit verantwoording over afgelegd.

Ja, en dat doen ze nog steeds. Ieder stukje ongerecycled stukje wc papier is weer zoveel minder regenwoud,bv. MAar ok China is de achterstand nu mooi aan het inhalen, dus nog even en ze kunnen in hetzelfde rijtje opgenomen worden.

>

> China is alleen maar in het nieuws omdat het de OS mag

> organiseren. Als Beijing geen OS zou hebben gehad, dan hadden

> we over Tibet alleen gelezen op pagina 14 links onder in de

> krant.

>

Yess, bv betogingen in Nepal, bijna iedere dag heb je dat daar. Nu zijn er een paar dozijn voor het VN gebouw en gelijk de hele media erbovenop. :D:D:D

Maar de Tibetanen grijpen nu de kans om in beeld te komen na 50/60 jaar. Geef ze eens ongelijk.

> Kortom; jullie reageren alleen omdat de OS er aan komen, maar

> waar waren jullie met jullie protest toe China de OS kreeg

> toegewezen? Gewoon een zaak van boter op het hoofd, maar dat

> is voor Nederlanders niets nieuws (WK voetbal 1978).

Yesss.

• Pisang

Jij vindt dat Nederland zijn mond moet houden, omdat (hier komt Drent's lijstje):

“Geert Wilders, drugs, abortus, drank misbruik, onverwerkt verleden van misdaad tegen Indonesie, schuld aan Molukken niet ingelost, steun aan Amerikanen bij Irak/Afghanistan,Vietnam, Nederland als grote wapenhandelaar in de wereld etc”

Dus kan China ongestoort zijn gang gaan, want elk land moet dan om een of andere reden zijn mond houden.

Inderdaad….vreemde manier van denken. Stel je voor dat elk land eerst moet nagaan of ze in het verleden iets geflikt hebben, voordat men kritiek kan leveren.

Maw…..China mag doen wat het wil…want Nederland heeft bv een drank probleem…….Theo toch!!!

Over de OS….je snap toch zeker wel dat ik bedoelde dat het volstrekt belachelijk is als sommigen hier vinden dat Nederland geweerd moet worden.

• Mark

Als je mijn bericht beter gelezen had, had je kunnen zien dat ik deze met een knipoog ;) bracht, het was toen niet serieus gemeend. Wat ik sommige Nederlanders kwalijk neem is dat ze, voorbijgaand aan het feit dat de Olympische Spelen vrij moeten blijven van politikisering (Olympische regel, onderschreven door NL), er mensen oproepen tot boycot van de Spelen of het I.O.C, kwalijk nemen dat ze Beijing de Spelen hebben toegewezen.

• Pisang

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. De OS moeten vrij blijven van elke politieke bemoeienis dan ook. Ik heb ook geen hoge pet op van die Nederlanders die nu beginnen te smeken om een boycot vanwege politieke redenen.

Echter, het IOC begint nu te mekkeren over de luchtvervuiling in Beijing. Dat hadden ze van te voren ook kunnen weten, ondanks dat Beijing (tervergeefs) hier een oplossing voor beloofde.

NL uitsluiten omdat ze er een politieke draai aan geven? Dan kunnen ze de OS beter schrappen, want dan komt er geen land.

• Fengzi

De OS zullen altijd blijven doorgaan.

• theo

Pisang schreef:

>

> Jij vindt dat Nederland zijn mond moet houden, omdat (hier

> komt Drent's lijstje):

>

> "Geert Wilders, drugs, abortus, drank misbruik, onverwerkt

> verleden van misdaad tegen Indonesie, schuld aan Molukken

> niet ingelost, steun aan Amerikanen bij

> Irak/Afghanistan,Vietnam, Nederland als grote wapenhandelaar

> in de wereld etc"

>

> Dus kan China ongestoort zijn gang gaan, want elk land moet

> dan om een of andere reden zijn mond houden.

> Inderdaad….vreemde manier van denken. Stel je voor dat elk

> land eerst moet nagaan of ze in het verleden iets geflikt

> hebben, voordat men kritiek kan leveren.

> Maw…..China mag doen wat het wil…want Nederland heeft bv

> een drank probleem…….Theo toch!!!

Nou wat een leuke redenatie zeg.

Nedeland liet wel toe dat Oost Timor onafhankelijk werd na de inval van Indonsië, maar Tibet wordt moedwillig door de hele wereld vergeten, wat ach het is immers een geweldloze monnik waar je niks van hebt te vrezen.

En juist daarom neem ik het op voor deze cultuur die op het punt staat geëlimimeerd te worden.

NL meet met twee manten en is unfait bezig van de centjes die in China verdiend moeten worden gaan immers voor, onze VOC menthaliteit. Brrrr.

>

> Over de OS….je snap toch zeker wel dat ik bedoelde dat het

> volstrekt belachelijk is als sommigen hier vinden dat

> Nederland geweerd moet worden.

Sport geeft verbroedering, een boycot het tegenovergestelde.

• china.pagina.nl

Inderdaad Theo!

Nu de discussie over de OS wat begint te verwateren en iedereen in herhaling valt, al onze vaste pannelleden op dit prikbord en andere deskundigen hun zegje hebben gedaan, is het denk ik een goed moment deze discussie, die begon bij de vraag of sporters principes hebben via de boodschappenlijst van Drent tot en met onze VOC menthaliteit, te beeindigen.

Bij deze dus

Ganbei

Moderator

China prikbord