En wie krijgt de schuld?
De Chinese overheid.
Wie willen die kinderen?
In India ook al dramatische toestanden, gestolen kinderen van stellen en niet ongehuwde moeders en ernorme winsten van de handelaars.
Kinderhandel.
Zojuist Netwerk niet gezien?
Inderdaad Wie willen die kinderen?
citaat“Zijn er echt geen verhandelde Chinese kinderen via adoptie in Nederland terechtgekomen? De Chinese autoriteiten beweerden dat in elk geval wel, toen een groot kindersmokkelschandaal in de Chinese provincie Hunan onthuld werd. ”"
http://www.netwerk.tv/#
Juist naar aanleiding van deze uitzending had ik dit geplaast, Joop.
En zij (Chinese regering) hebben het gedaan, wij zijn goed en zij zijn fout is de tendens die ik eruit haal.
Het zijn zogenaamde onbaatzuchtige instellingen en ouders die dit doen.
Er speelt vast geen eigenbelang, nee hoor, helemaal niet.(Voor alle duidelijkheid, dit is eencynische opmerking)
en de Nederlandse jeugdinrichtingen zitten vol…
Je begrijkt uit mijn taalgebruik dat ik op z'n zachts gezegd kritisch ben over deze gang van zaken en vooral het aanwijzen van de Chinesen als foute partij.
Nee hoor de Nederlandse instituties en adoptieouders hebben niks gedaan, terwijl daar toch echt het probleem ligt. De kinderwens ongeacht de prijs, en achtergrond, etc.
“De kinderwens ongeacht de prijs, en achtergrond, etc.”
Ik vind het absoluut schokkend de verhalen en reportages over babyhandel, dit moet ook echt stoppen. (niet de verhalen wel de kinderhandel).
Wat mij betreft hebben zowel de Nederlandse vergunninghouders als de Chinese overheid hierin verantwoordelijkheden. De Chinese overheid beslist welk kind uit welk tehuis bij welke adoptieouder komt. Zij zouden zich dan best eens af mogen vragen waarom er in sommige tehuizen veel kinderen zitten die voor adoptie in aanmerking komen en in andere tehuizen minder. Maar ook de (a.s.) adoptieouders hebben hun verantwoordelijkheid, ook zij moeten nadenken over de achtergronden van adoptiekinderen. Veel mensen willen alleen maar graag (een zo gezond mogelijk) kind. Maar er zijn gelukkig ook (a.s) adoptieouders die wel nadenken.
Er is ook een andere kant.
Wel eens in een Chinees kindertehuis geweest?
Nee niet zo'n kindertehuis dat volop door de Amerikanen wordt gesponsord of een Chinees tehuis waarvandaan heel veel kinderen worden geadopteerd, maar een wat kleiner tehuis in de provincie, waar bijna nooit een kind in aanmerking komt voor adoptie?
Moet je eens doen? De toestanden waaronder deze, vaak gehandicapte kinderen leven, zijn heel minimaal. (in Nederland zouden wij dit ver beneden minimaal noemen)
Ik ben er voor om kinderen in hun eigen land op te laten groeien, maar als dat land niet in staat is (of niet wil) om deze kinderen de noodzakelijke medische en andere eerste levensbehoeften te geven dan is adoptie (of pleegzorg) een optie.
Als China de medische zorg nu ook eens toegankelijk zou maken voor mensen die het minder breed hebben dan zouden veel ouders zich niet gedwongen voelen om een ziek of gehandicapt kind te vondeling te leggen in de hoop dat het dan wel medische zorg krijgt.
Kortom zoals aan ieder verhaal zit ook aan dit verhaal twee kanten, helaas weinig echt goede kanten
Tineke, ik heb nog een jongen die en doof en blind is, maar die wil niemand.
En daar zijn er nog wel ‘een paar’ van in de wereld.
Kindertehuisen zijn absolute drama's, daarom doe ik niets anders dan propageren om de (wees)kinderen in eigen omgeving eigen cultuur bij familie onder te brengen.
In delen van Kenia is 10% van alle kinderen wees, en die zitten ook niet in een weeshuis.
Weeshuizen zijn dus ook niet nodig, het gaat om repatriering van de kinderen naar eigen familie.(Ooms en tantes, broers, zussen, grootouders)
Bovendien is kinderen in eigen omgeving opvangen 50 tot100x goedkoper.
als het in Afrika kan, dan kan het in China ook, communistisch of niet, 1 kind politiek of niet.
Het is verkeerd naar de oplossingen kijken.
Met de voedselhulp idem, en maar geld besteden aan noodhulp, enorme geldverslindende organisaties, noem ze maar even.
In plaat van mensen een waterput laten graven en het bouwmateriaal gratis geven, kost niet meer dan €300 voor een buurtschap. en mensen kunnen zelf hun land irrigeren en voedsel verbouwen.
Is dat nou zo moeilijk uit te voeren, nee.
Idem met repatriering van kinderen.
Wij willen zo graag kindjes opnemen, want ze zijn zo lief,
wij willen graag eten geven, want ze zijn zo hongerig.
En de wereld bleef vol armoede, 2300 mijard euro hulp verder en een levensreddend pilletje voor een kind is nog steeds niet beschikbaar.
Zullen we nu eerst eens gaan HANDELEN hoe we problemen duurzaam, effectief en efficiënt oplossen?
www.ontwikkelingswerktheokiewiet.nl
Ps., Tineke is weet alles over weeshuizen en ook hoeveel kinderhandel, -prostitutie en pedofelie daaruit voortkomt.
De situatie in andere (Aziatische) landen is het minstens zo schrijnend.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?