geld pinnen

• marian

Ik ga eerdaags een weekje naar Beijing. Hoe kom ik het handigst aan chinees geld? Is dit door euro's mee te nemen en daar te wisselen of zijn daar voldoende geldautomaten om te pinnen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• fengzi

Bij de Bank of China kan je altijd pinnen. Misschien voor de eerste dag wat RMB's meenemen en voor noodgevallen wat Euro's die je in je hotel kan wisselen voor RMB's.

• ils

wat euro's(niet te veel) meenemen en op het vliegveld wisselen(kun je doen terwijl je op je koffers wacht, dan betaal je wel iets extra of zonder extra kosten wisselen in de ontvangsthal). De rest gewoon pinnen met je giro/bankpas

• ruud

Het zijn ATM geldautomaten met een cirrus logo, duidelijk herkenbaar!

• charles

Tuurlijk zijn er een hoop automaten. In het algemeen bij iedere bank. Bij een chinese bank kan je max RMB 2.500,= pinnen.

Bij HSBC RMB 3.000,=

Veel plezier in Beijing. Het is daar fantastisch. Hou je van dansen? Ga dan naar de Latinobar…. GEWELDIG

Groet,

Charles

• koen

op het vliegveld is ook altijd wel te pinnen, scheelt de kosten voor het omwisselen van euro's naar RMB.

• Wendy

Dus ik kan gewoon met euro's daar naartoe en op het vliegveld pinnen?

Kan dat gewoon met mijn Rabo Europas? Of moet ik daarvoor mijn Mastercard gebruiken?