Visum verlengen of ticket wijzigen?

• Rob

Beste forummers!

Ik heb een vraag over het visum en kon helaas het antwoord niet vinden in de recente plaatsingen hierover. Het gaat om het volgende. Afgelopen december heb ik een ticket geboekt voor een reis naar China deze zomer. Ik kom 11 juli aan en vertrek 11 augustus weer, kortom 32 dagen. Nu lees ik dat je alleen visa voor 30 dagen kan kopen in Nederland en dat je dit ter plekke kan verlengen. Wat is nu het makkelijkst voor mij:

- Visum ter plekke verlengen? (waar kan dit, hoe gaat dit in zijn werk, wanneer kan ik dit al doen en hoe lang moet ik in die plaats wachten? Ik blijf in het begin van mijn verblijf 10 dagen in Kunming, kan je het hier en op dat moment al verlengen?)

- Ticket wijzigen zodat ik maar 30 dagen in China blijven?

Kortom wie heeft ervaring met verlengen van een visum?

Heel erg bedankt voor jullie tips en ervaringen!

Groet, Rob

• Rob

Sorry mijn emailadres was verkeerd in vorig bericht

• joop

Hallo Rob

Het makkelijkst voor jou….

Op je visumaanvraagformulier(vraag 2.4) geef je aan dat je een week of 6 wilt blijven.

Je krijgt dan een visum voor 60 dagen (voor een single entry is 90 dagen het max)

Visum ter plaatse verlengen kan, daarvoor moet je terecht bij het plaatselijk PSB, maar het is dan handig als je iemand mee neemt die chinees spreekt en een paar $$ doet ook wonderen en een paar uur de tijd neemt.

openingstijden en lokatie van de ambassade http://www.chinaembassy.nl/eng/ls/default.htm

suc6

Joop