Hallo, kan iemand mij vertellen of ik mijn “grote” bagage moet afgeven als ik met de trein van Peking naar Xian reis (zoals wanneer je met het vliegtuig reist ahw)? Ik heb nl. ergens gelezen dat dit moet, maar vind dit niet zo'n prettig idee.
Hoi,
de vier trein reizen die ik in 2006 gemaakt heb zijn:
Beijing naar Pingyao,
van Pingyao naar Xian,
van Yichang naar Sanjiang
en van Guilin naar Guangzhou
De treinreizen waren hier in Nederland al geboekt bij Koning Aap.
Alles was door hun prima geregeld en de kaartjes werden in het hotel afgegeven.
Op mijn homepage kan je van alles over de gemaakte reis lezen:
http://rotmans.homeip.net/lisette/reis2006/index.html
Ik reis nu anderhalve maand door China en heb altijd mijn enigzins grote backpack in de trein mee kunnen nemen. Zelfs als deze niet onder het bed past (wat vaak het geval is bij de hardsleepers) doet niemand er moeilijk over als je hem in de coupe zet. Vaak zijn de mensen teveel bezig met de vreemde buitenlander dan de bagage.
Tickets koop ik overigens op het station, dit kan makkelijk een paar dagen van tevoren en ik hjeb zelfs wat tickets op de dag zelf gekocht al moet je dan wel soms een paar uur ( 6! )wachten. Als je bij hostels vraagt of ze de bestemming en soort van vervoer (hardsleeper, softsleeper of stoel) willen opschrijven werkt dit erg goed.
Gaby, ik heb ongeveer 3 jaar geleden in drie maanden tijd vele trein- en busreizen gemaakt in China, en ik had met mezelf afgesproken nooit maar dan ook nooit mijn bagage af te geven. Vind ik gewoon geen veilig idee. Het is bij elke rit gelukt om het bij me te houden. Het heeft natuurlijk wel tot gevolg dat je ruimte inlevert. Soms sliep ik half op mijn tas. Soms stak het een stuk onder mijn treinbed uit. Maar altijd had ik het in zicht en dus veilig. In de bus deed ik eigenwijs. Ik arriveerde altijd veel te vroeg en kon dan direct helemaal achterin zitten, waar altijd extra ruimte is tegen het achterraam. Daar kon ik mooi mijn backpack kwijt. Iedereen lachen natuurlijk, als ik 10x nee schudde tegen de chauffeur; ik wilde het veilig bij me houden.
Ik heb nergens (ook bij medereizigers) meegemaakt dat ze je verplichtten om je tas in een andere ruimte te bewaren. En mijn tas was GROOT!
Treinreizen heb ik altijd 1 dag van tevoren kunnen boeken. Even in de rij maar altijd gelukt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?