Ho(s)tel boeken

• Gaby

Ik heb een vraagje: hoe hebben jullie de ho(s)tels geboekt? Via het internet bij de ho(s)tels zelf of via een bepaalde boeking-website? En hoe betrouwbaar is dat, werkt het ook echt?

• Tony

Gewoon ter plaatse naar toegaan kijken, onderrhandelen en boeken.

Tony

• Nina

Hoi Gaby, hostelbookers.com is op zich volgens mij wel OK, maar mijn ervaring is dat als je online boekt, er vaak wordt aangegeven dat het hostel fully booked is, maar dat dat helemaal niet zo is. Rechtstreeks mailen of bellen is vaak het beste, of er gewoon naartoe gaan. Maarja, dan heb je weer de kans dat het vol is. Heb ik nog nooit meegemaakt maar die kans bestaat natuurlijk wel.

• china

Ik heb ook de ervaring dat je sommige hostels niet via de Engelstalige site kunt boeken omdat ze vol zijn of omdat er gewoon geen boekingsmogelijkheid is.

Een vriendin van mij heeft nu via de Chinese site voor ons geboekt en dat was geen enkel probleem.

Gaby, misschien is het handig om de hostels die je op het oog hebt hier te benoemen dan kun je specifieke ervaringen krijgen.

Zo boek ik het Teddy bear hostel in Emeishan rechtstreeks via hun eigen website en dat gaat goed.

• ruud

Klopt helemaal, maar die is heeel goed. Daar krijg je ook als je e-mail contact heb op alle vragen antwoord die je wil hebben.

Alleen moet je toevallig wel die kant op gaan. Wij zijn direct vanuit Chengdu met een taxi (weinig centen) daarheen gereden en uit de stad gegaan. Zálig! zie de site waarin vermeld een emailadres en al uitgebreide informatie. (Andy en Shrily zijn de eigenaars)

www.teddybear.com.cn

ruud

• china

helemaal gelijk ruud. wij waren er nieuwjaarsdag 2007 en in mei gaan wij weer.

Vorige keer zijn wij niet helemaal op de top geweest en mijn dochters wens is om dit toch echt een keer te doen. Vandaar dat wij nu in de herkansing gaan. 1 mailtje naar Andy en de volgende dag gelijk antwoord, met goede raad etc.

Echt een adres om aan te raden.

• ruud

te gek,

wij gaan de volgende keer er meer dagen voor nemen en willen daar dan ook overnachten in de kloosters want het is daar mooi… Pas is het ook nog bij Canvas geweest (mooie opnames!) Andy heeft ook een hele mooie show geregeld (buitenlucht) waar we heen gingen (lopend) dat was zo mooi dat we daarna er niet één meer wilden zien.

Vast veel plezier mer de voorbereiding, ik weet niet waar jullie nog meer heengaan maar dat komt denk ook wel goed als ik deze twee bestemmingen lees.

ruud

• ruud

btw

Hou er wel rekening mee dat in de eerste week van MEI veel mensen daar vakantie hebben!

• china

Hoi Ruud

wij gaan pas eind mei (30 mei weg) dus ruim na de drukte.

Wij gaan naar Emeishan, Jiuzhaigou en Chengdu, in totaal 11 dagen er even lekker uit.

• ruud

Hoi “China”

Leuk, dan ga je ook direct naar Andy neem ik aan anders kost het je een nacht.

als je na mt. Emei naar Jiuzhaighou ga dan is het misschien mogelijk met tussenkomst van Andy een minibusje te regelen en rechtstreeks bij hem te vertrekken, anders ben je met reizen ook weer een tijdje kwijt. Misschien heeft hij ook hele goede (e-mail)adressen voor overnachtingen. Wij zijn afgelopen jaar geweest begin juni en het was te gek. En je kan ook slapen voor weinig bij de tibetanen in het park. Hier heb ik al eerder over geschreven.

Het enige nadeel is dat je weer terug moet, en dat kan ook lopend zijn als ze je niet wegbrengen met de auto.

groetjes

ruud