hotel in Jiuzhaighou

• china

de knoop is doorgehakt Jiuzhaigou komt in ons reisprogramma. Alleen het aantal aangeboden hotels op internet is minimaal.

Is één van jullie wel eens in Jiuzhaigou geweest en heb je een hoteltip? Ik hoor het graag.

• Anika

Het stikt in het dorpje voor het park van de hotels. Als je niet in het hoogseizoen gaat, kan je er zo wat vinden denk ik. Ik weet niet meer hoe mijn hotel heette.

In het park zelf zijn volgens mij geen tot weinig hotels?

• ruud

Kijk eens op onderstaande link misschien dat het iets helpt en anders op het forum van hun.

http://chinabackpacker.com/pn/modules.php?name=Guides&file=show&destid=20

wij hebben in een hotel ca. 50 meter lopen van de ingang van het park gezeten en dat was een gewoon hotel (ik weet momenteel niet de naam maar daar kom ik nog wel achter)

btw jullie link is ook goed.

groet

ruud

• china

ja leuke link, als je Chinees kunt lezen, helaas lukt dat nog steeds niet.

Ik heb inmiddels wel de Chinese hostelbooking site gevonden en daar staan zo waar 2 hostels in Jiuzhaigou waaronder het youu hostel, volgens mij is dat een aardige. De hotels met meer dan 2 sterren vind ik behoorlijk aan de prijs.

• ruud

Misschien dat je via de mensen bij onderstaand hostel informatie kan opvragen, zij spreken goed engels. Wij hebben daar vijf dagen geslapen en we zijn ook met hulp van hun verder gegaan (richting Jiuzhaighou en Lijiang). Geweldige mensen die daar werken.

Veel suc6

ruud

http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/ChengduSamsGuesthouse-Chengdu-3479

• koen

ik ben net terug uit Jiuzhaighou en heb daar geslpaen in Langkong hotel, samen met 3 andere backpackers hadden we twee slaapkamers en een woonkamer voor slechts 40 yuan per persoon. Ook was er een warme douche en verwarming op de kamer, luxe dus! Dit was wel nadat mijn Chinese medereizigers flink hebben onderhandeld en als westers persoon alleen zal de prijs iets hoger liggen.

Toen ik het YouU hostel opbelde vertelden ze mij dat de dorms geen stromend water hadden en erg koud waren en probeerden ze me een kamer voor mij alleen aan te smeren voor 150 Yuan. Of de andere kamers echt niks waren heb ik niet meer gecheckt.

nog een Tip: in het park kan je in de bus stappen zonder daar een ticket voor te kopen. Dit heb ik beide dagen daar gedaan en dat scheelt toch flink in de kosten (180 yuan in totaal). Ook accepteren ze bijna alles wat op een studentenkaart lijkt wat de entreeprijs ook omlaag brengt.