Hallo,
De zoekfunctie op deze site heb ik al gebruikt maar helaas heb ik nog geen antwoord op mijn vragen gekregen;
Deze zomer ben ik van plan om 7 weken naar Zuid-oost China en Vietnam te gaan. Ik vlieg heen en terug op Hongkong en doe de rest over land, eerst een paar weken China, vervolgens wat rondtoeren in Vietnam en dan weer een paar weken in China. Een toeristenvisum (L visum) heeft maar een geldigheid van 30 dagen… te kort dus! Hoe los ik dit op?
Met een double entry L-visum mag je toch maar 30 dagen in het land verblijven? Hoe werkt dit? Beginnen die 30 dagen geldigheid te lopen op het moment dat je voet op Chinese bodem zet en blijven die doortikken terwijl je ondertussen al in Vietnam aan het rondtoeren bent, of wordt de tijd ff stop gezet en behoudt je het resterend aantal dagen van die 30 voor je tweede entry? Of houdt een double entry in dat je 2 x 30 dagen in China mag verblijven? Ik kom er even niet meer aan uit!
Verder wil ik weten of iemand ervaring heeft met het regelen van een Chinees visum in Hong Kong. Ik heb al een hele berg reisbureautjes in HongKong gevonden die voor ongeveer 30€ ter plekke in een paar dagen visum kunnen regelen, maar is dit wel vertrouwd? En heeft iemand al ervaring met het aanvragen van een Chinees visum in Vietnam (kosten, aanvraagduur, andere hindernissen)?
Alvast bedankt voor het advies! :-)
Renée