shoestring,

• mart

Ik zit er over te denken om komend juli naar China te gaan. Het liefst met een georganiseerde groepsreis. Die van Shoestring lijken me prima voor mij. Maar kan iemand mij wat meer vertellen.

Zijn er hier bijvoorbeeld mensen die de China in twee weken (16dagen) of china on a shoesting (22dagen) hebben gedaan???

Ben erg benieuwt naar de ervaringen.

tweede vraag:

wat kan ik voor weer verwachten in Juli? Hoe liggen de temperaturen ongeveer en hoeveel/lang regent het.

• joop

Hoi Mart

Of Shoestring reizen iets voor jou zijn?

Wie zal het zeggen er is denk ik niemand die je kent, dus waar moet de keuze op gebaseerd zijn, maar als je even googelt op “ervaring shoestring reizen” krijg je vele antwoorden, … maak je keuze.

Mijn advies;

-Koop eerst een LP van China. Misschien is er hier wel iemand die zijn/haar oude aan je wil overdoen voor een schappelijke prijs.

-kijk ook eens op www.gele draak.nl

-Lees op dit prikbord eens wat terug, soms worden hier hele reizen samengesteld, maar ik 3 weken zie je maar heel weinig van dit land

De temperatuur

Voor je beeldvorming. China is net zo groot (heb het niet nagemeten hoor) als Europa. Je kunt dus van alles tegenkomen.

Als je Beijing als uitgangspunt neemt, daar is het in juli en aug gemiddeld rond de 30 graden. De meeste highlihgts liggen zuidelijker, dus de temperatuur niet vele lager, behalve in het gebergte is het wat koeler.

Enne… het kan ook regenen , waar niet?

suc6

joop

• mart

Bedankt Joop, dat je mijn vraag zo goed beantwoord.

Natuurlijk zie ik in drie weken maar heel weinig van china, Maar ik heb helaas niet meer tijd. Mijn vorige reizen duurde 7 maanden en 2 maanden. Maar die luxe heb ik nu niet, dan wil jennatuurlijk niet in een regenseizoen terrecht komen.

Als er toch mensen zijn die de China in twee weken (16dagen) of china on a shoesting (22dagen) hebben gedaan dan hoor ik dat graag.

• theo

Ik heb in 2005 de 30 daagse reis met shoestring door China gemaakt.

Heel goed georganiseerd, een uitsekende reisleiding (Sunny, engelstalig) en alles volgens de planning goed geregeld.

Ik ga vaker met shoestring (Vietnam) en Koning Aap (China, Tibet, Nepal).

Wat me vooral aanspreekt is dat je vrijgelaten wordt en dat niet elk moment van de reis samen iets gedaan MOET worden. Als er iets is wat je leukt lijkt en anderen willen mee, dan zal de reisleider tegen kostprijs een busje willen regelen.

Er werd tijdens mijn reizen beslist geen misbruik van de pot gemaakt.

De bezetting van de groep bestond steeds uit “normale” mensen. Geen klevers of juist mensen die alleen maar met zichzelf bezig waren. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben va de opzet van de dure organisaties als bijv. de Boer en Wendels, hoe goed die misschien ook zijn.