lang verblijf in hong kong

• ruudvdkerken

hallo, ik wil voor langere tijd (4 maanden) in hong kong verblijven voor vakantie. Vraag me af of dat vergelijkbaar is met Thailand waar ik zelf al eerder een jaar heb gewoond.

lavast bedankt

• mart

ik heb ooit een stop over gemaakt in Hong-Kong van 1 dag.

Vreselijk, de hitte, de enorme mensen massa, de lucht. Alles samen kan ik mij niet voorstellen dat je 4 maanden in Hong-kong kunt blijven als vakantie.

Maar Mischien heb ik het mis. Kan natuurlijk niet alles beoordelen op basis van 17 uur in hong-kong

• Tony

Ligt er aan wat je zoekt in Hong-Kong. Mooie stranden als in Thailand heb je weinig. Maar er zijn wel mooiere gebieden op de eilanden. Deze zijn ook veel rustiger. Verder heeft ook Hong-Kong zijn mooie gebieden. Ik ben er zelf twee keer geweest de totaal een dag of 5. Zeker genoeg gebieden om er langer te zijn. Maar 4 maanden lijkt mij overdreven maar het ligt er gewoon aan waar je van houdt.

Tony

• ruudvdkerken

bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar weer naar Thailand ga,

• Jurgen

hahaha, op basis van twee (internet) reacties kies je of 4 maanden Hong Kong of 4 maanden Thailand? Waarom gooi je geen muntje op?

• NC

Een week of 2 weken HongKong is genoeg, en bovendien gaan er ook goedkope vluchten naar Thailand.

Of je gaat naar Thailand en gaat een weekje naar HongKong. Zo moeilijk is het toch niet ?!!

HongKong kan je beter in Najaar (niet tijdens Maanfeest) doen, dat is wat minder heet. Maar HongKong is niet geheel goedkoop, vooral hotels. Qua verblijf zal je in Thailand goedkoper zijn.

Zelf was ik niet zo gek van HongKong, wel vriendelijke mensen, maar het is een grote stad, toch geheel zakelijk met een britse erfenis. Goede service,overal zelfs.Toch wel eens leuk om erheen te gaan.

• Liz

Kijk ook wat verder kan Hong kong… de omliggende eilanden hebben prachtige bergen, stranden, rust, schonere lucht. Daar heb ik me prima een week kunnen vermaken. In de stad zelf…pfoe, ik moet er niet aan denken om daat 4 maanden te zitten. Wat een drukte. Hoe wil je dat in hemelsnaam vergelijken met heel Thailand?