Jiuzhaigou of Tiger Leap Gorge?

• Wendy

Ik weet dat het niet te vergelijken is, maar helaas moeten we kiezen tussen 1 van de 2.

Graag hoor ik waar je voor zou kiezen en waarom. We gaan in mei 2008.

Alvast bedankt voor de info.

Groeten,

Wendy

• Liz

Inderdaad onvergelijkbaar. Het ligt eraan waar je van houdt: slenteren langs wateren (die uniek blauwgroen gekleurd zijn, prachtig om te zien) met vaak genoeg hele grote massa's Chinezen om je heen. Of op avontuurlijke wijze een klim omhoog/omlaag maken voor de Tiger Leaping Gorge. Kijk, voor de plek waar de tiger de gorge heeft ge-leapt, hoef je het niet te doen. Het gaat meer om de uitzichten, het avontuur, de trekking, het overnachten in Naxi-huisjes. Persoonlijk is dat laatste voor mij een gafere ervaring geweest.

• Anika

Op de vorige pagina staat een lange link over Jiuzhaigou. Kan je er wat meer over lezen (zoals dat jet het ook kan zien zonder massa's)

• ingrid

Wat mij ook zo aansprak in de tiger leaping george was na een maand in china (waar het in jli-aug SUPERDRUK was) , de rust !!!

Geen duizende toeristen voor je die net dezelfde foto als jij wilde maken van dat schitterende uitzicht!!!

Rustig(!) wandelen en genieten, met slechts een handjevol mensen rondom je!!!

• ruudlan

Dit is heel moeilijk Wendy want het is allebei op zijn manier heel mooi. Ook wat de anderen zeggen de rust in de TLG heeft wel z'n grote voordelen en je kan er als je wil weken wandelen in de schitterende natuur met overnachtingen. Wij hebben allebei gedaan en hebben Jiuzhaigou in twee dagen gelopen via de rustige route waar geen chinees komt (die nemen de busroute en maken alleen foto's)

Maar we hadden in de TLG nog wel langer willen zijn! Deze doen we dus nog een keer en dan een ander stuk!

kijk voor meer info:

http://www.tigerleapinggorge.com/enter.html of http://chinabackpacker.com/old/destinations/sichuan/jiuzhaigou/trek.htm

In ieder geval is het GEEN duivels dilemma!

ruud