Aanschaf MP3 speler en camera

• Olaf

In maart 2008 ga ik naar Beijing en Shanghai voor vakantie maar wil nog een MP3 speler en digitale camera aanschaffen. Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om de MP3 speler en camera daar te kopen of kan ik dat toch beter hier doen?? Alvast bedankt.

• Nina

Volgens mij staat er ergens op dit forum of op het forum op Geledraak.nl een hele ‘discussie’ over dit onderwerp. Als ik het me goed herinner raadden mensen het af omdat de gebruiksaanwijzing vaak in het Chinees is. Van MP3-spelers weet ik het niet, maar voor een goede camera ben je waarschijnlijk niet eens zoveel minder kwijt. Ik heb wel eens gekeken en de prijzen waren vergelijkbaar. Ik zou hem hier kopen.

Veel plezier alvast

nina

• Anika

Naar mijn ervaring zijn de prijzen van dergelijke goederen in China niet goedkoper. Maar misschien heb ik in de verkeerde buurten gewinkeld ;)

• joop

Bedenk dat Chinezen wereld beroemd zijn in namaak.

Mijn ervaringen in de afgelopen jaren, is dat de prijzen van de echte merkartikelen 10 tot 15 % lager liggen dan hier. Geldt ook voor tassen ed volgens mijn vrouw

En internationale garantiebewijzen en dozen met een hologram krijg je er zo bij, ook als stellen ze niets voor.

Bijna alle door jou genoemde geoderen worden in China gemaakt, maar bij kwaliteiscontrole vallen ze af, bij sommige producten wel meer dan 60%.!

Deze artikelen komen heel vaak in het circuit waar jij een voordeeltje wilt halen. Nou is daar niets mis mee , maar de prijs die je uiteindelijk na een stevig robbertje bargain nog betaalt is echt veel te hoog.

lees ook even een draadje met de naam fototoestel dd 25-12-2007

Ik heb daar op 27-12-2007 14:55 uitgebreid antwoord op gegeven.

Overweeg dan zelf voor welk bedrag je mogelijk een stukje risico wilt lopen (of te wel deboot in gaat) en

anders denk je dat hetmaar gewoon geld is………..

suc6

joop

• NC

Als een nieuw merkprodukt te koop komt in China voor een prijs dan is het goedkoper dan in Nederland. Als je dan een half jaartje wacht dan is het net zo duur. Dat heb ik helaas zelf moeten constateren.

Voordeel is dat een DVD-speler gekocht in China zone vrij is. Je kan dan elk DVD van welk zone ter wereld erop spelen. Als je in Nederland een DVD-speler koopt dan zit daar een zone-bescherming op.

Mijn vrouw wou chinese DVD-s afspelen die niet op in Nederland gekochte DVD-speler kon afdraaien. Dus je weet wel ?! Kopen in China !

Veelal in Nederland zijn elektronisch produkten even duur als in China. HongKong is fors duurder dan in China. Het is niet echt de moeite waard. Geldt ook voor camera's, MP3-speler, MP4-speler zijn wel te koop in China, helaas alleen met chinese gebruiksaanwijzing. Laptops zijn even duur, soms duurder voor merk-artikelen,dan in Nederland.

Typisch chinese artikelen zoals rijstkokers, soepkokers, stomers, inductieplaten zijn in ruime keuze en kwaliteiten en bovendien stukken goedkoper dan hier in Nederland. Die zouden wel de moeite waard kunnen zijn.

• china

je hoeft niet persé een chinese dvd speler te kopen om Chinese dvd's te kunnen afspelen. Een mailtje naar Daewoo was genoeg om onze dvdspeler regiovrij te maken. Ik kreeg van hun gewoon de code.

Voor de rest heb ik zo mijn twijfels bij de goekope mp3's. De I pod die ik kocht bleek uiteindelijk geen ipod te zijn. (nou had ik er ook erg weinig verstand van dus een makkelijk doelwit)

• Fengzi

Mijn Canon EOS 400D kost in Nederland ongeveer EUR 700,= In Yangshuo koste dezelfde camere met dezelfde lens RMB 8,260.00. Een Compaq laptop: RMB 7,000.00.

Gebruiksaanwijzing is geen probleem. Kan je via de webiste in elke taal downloaden. Garantie voor merk artikelen (Canon, HP, Compac, e.d.) ook geen probleem. Kijk alleen wat de prijs is in Nederland en je zal zien dat in China de electronica net zo duur is. Alleen Hong Kong kan wat goedkoper zijn.

• Dave

Ik heb tijdens mijn verblijf de prijzen daar vergeleken met de “Belgische” prijzen.

Er is haast geen prijsverschil. Bij Foto Konijnenberg zijn de prijzen zeer interessant. Ze hebben filialen in NL en in B.

• theo

Het valt me op dat iedereen zegt dat de prijzen in Nederland en China vrijwel gelijk zijn. Bij een vergelijking van de prijskaartjes misschien wel, maar je weet toch dat je in China altijd moet onderhandelen?

Ik heb een Sony camera (M1) gekocht, die in Nederland niet op de markt is. Op internet (Amerikaanse sites) kostte deze camera 499 $. Ik kocht hem in het centrum van Beijing voor 325$, de originele Japanse versie met o.a. Engelstalige instelling en gebruiksaanwijzingen. Garantie heb ik niet nodig gehad in Nederland, maar dat zou problemen op kunnen leveren al heb je wereldgarantie. Zorg voor een engelstalige bon voor evt verzekering ed. De camera werkt nog steeds uitstekend.

Op een andere reis in China heb ik een geheugenkaartje gekocht, dat zeer goedkoop was, maar een namaak bleek te zijn. Toen ik hem ging omruilen kreeg ik zo een nieuwe, maar die werkte na een week ook niet meer. Dus blijf op je hoede.