TIPS??4 wkn rondtrekken in okt 08

• lia

Wij hebben het idee om in okt voor 4 wkn naar China te gaan rondtrekken. We willen vliegen op Beijng en terug vliegen vanaf Shanghai.

Nu waren we op de vakantiebeurs geweest en waren we bij eens organisatie geweest die ons heel veel verteld hadden. Ook het ´rondje´ wat ze ons aanbood was zeer groot. Dit hadden wij zelf niet gedacht om dit allemaal te kunnen doen in 4 wkn.

Reizen tot Chendu en ook nog een stukje richting de grens van Nepal. Ze vertelde ons dat we echt tickets moesten boeken vooraf, zeker voor de trein van Beijng naar..? Ze adviseerde ons echt dingen te boeken. Treinen zouden vol zitten en zou je een aantal dagen moeten wachten etc. Nu zijn we daar een beetje huiverig voor.

Jullie hebben vast tips, tools en not done things. VERTEL…

Wat we wel weten is dat we niet lang in Shanghai willen blijven, daar geen tijd verspillen alleen vliegen vanaf daar.

Alles is welkom wat je kwijt wilt.

Bedankt!

Groetjes Lia

• Tony

Behalve de eerste week oktober zijn normaal geen problemen te verwachten. Duidelijk een reisorganisatie die je in een groepsreis probeert te krijgen. Tibet lijkt me erg veel als je ook de rest van China wil zien. Bovendien schijnt Tibet moeilijk zonder groep in te komen te zijn. Ben je eenmaal in Tibet dan kun je vrij rondreizen. Naar de grens met Nepal vanuit Lhasa duurt ongeveer 4-5 dagen retour 2 dagen acclimatiseren in Lhasa 3 dagen en heen en terugvliegen vanuit Chengdu geeft totaal 12 dagen. Een ticket en groep naar Lhasa kun je in Chengdu regelen.

Tony

• Anika

Inderdaad, afgezien van de Chinese vakanties (eerste week oktober) krijg je prima treintickets zelf overal.

Tibet is ook beetje uit de richting of niet? Ik zou of voor het westen of voor het oosten van China kiezen. (Ik zou sterker nog voor de westroute kiezen, maar ik heb de oostroute niet gezien)

• sonja

Wij zijn vorig jaar in oktober 4weken naar China en Tibet geweest. We hebben de reis bij chinaonline geboekt. De route was Beijng- Pingyao-Xian-Chengdu-Lhasa-Lijang-Dali en van daaruit vanuit Chengdu terug naar Amsterdam. chinaonline heeft de permit voor Tibet geregeld en we konden gewoon met z´n tweeen reizen. Het ligt er maar net aan wat je prettig vindt. Wij vinden het zonde om veel tijd kwijt te zijn met het regelen van transport en hotels maar willen ook niet in een groep reizen. Met chinaonline kun je zeldf je route plannen en het aantal dagee dat hje ergens wil verblijven maar voor de rest boeken ze alles voor je.

• Anika

Ik heb het zelf geregeld, maar ben maar heel weinig tijd kwijt geweest aan zelf dingen regelen. Ik was niet in Tibet, maar de rest ging allemaal makkelijk en snel.

• Gemma

Nu ben ik ook nieuwsgierig, wij gaan 3 weken rondtrekken vanaf Beijing richting Hong Kon en hebben alleen nog in Beijing een hotel geboekt (en de heen en terugvlucht). Is het verstandig om alle binnenlandse vluchten en treinreizen vooraf te boeken? Of kom je er ook als je gewoon naar het station dan wel vliegveld gaat en een ticket boekt? Indien vooraf handiger is, via welke instanties is het het goedkoopst?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Gemma