Op weg naar Jiuzhaigou ga je door Songpan maarwij zijn er niet uitgegaan hoewel we hebben begrepen van medereizigers dat je er heel goed/mooi kunt genieten in de bergen vooral met PAARDRIJDEN.
ruud
Jazeker, Jiuzhaigou is zeer de moeite waard. Juist omdat ik er heb kunnen overnachten, kon ik ‘s ochtends vanuit het midden de gehele andere halft van de Y-vorm nemen, en starten vanuit het uiterste puntje rechts (toen helaas heel mistig) waar dus nog bijna niemand was. Want inderdaad: de (dagjes)mensenmassa loopt voornamelijk in het begin tot het midden. Verder de bergen in gaan is niet aan te raden. Ik heb in gebieden gelopen die eigenlijk waren afgezet en dat was echt wel ’gevaarlijk'. Paden waren niet bevuild, glad en soms doorbroken door een gevallen boom. Bruggetjes doormidden. Maar goed, ook wel weer avontuurlijk.
Overigens ben ik begin oktober gegaan. Prachtige herfstkleuren en minder druk.
Wij zijn in begin juni daar geweest en hadden “korte broeken” weer. Kun je vertellen wat de temperatuur ong. was in okt.? b.t.w. Ik heb volgens mij die slaapplaatsen van jullie toen wel gezien, en die hadden een supermooi uitzicht als je buiten zat. Helaas was het te laat voor ons om terug te gaan naar het hotel en spullen in te pakken. (het hek sluit nl. 18.00 dacht ik)
Oef, als ik het me goed herinner was het niet heel koud, al had ik wel een trui en jas aan. Ik weet alleen dat het herfstig was, gezien de mooie kleuren op mijn foto's. Rond die tijd kan het overigens ook flink sneeuwen. Nog mooier beeld! Dat zag ik op mensen die vóór mij naar Jiuzhaigou zijn geweest.
De laatste nacht, na mijn bezoek aan het park, heb ik gewoon een mooie hotelkamer (ongeveer 200y / 2) buiten het park genomen. Ik kon toen niets goedkoops vinden!
beetje laat, maar ik ben vanuit Jiuzhaigou naar Xi'an gegaan met een ‘directe verbinding’. Als je vanuit Xi'an komt kan je de trein naar Guangyuan pakken van daar kan je dan een bus richting Jiuzhaigou pakken. Neemt wel wat tijd in beslag maar trein kan 's nachts en dan de bsu overdag zal niet veel meer tijd in beslag nemen dan vliegen naar Chengdu en je ziet een deel van China waar bijna geen westerse mensen komen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?