van Xian naar Jiuzhaigou

• wim

Wij zijn van plan om van Xian naar Jiuzhaigou natuur park te gaan. Wie heeft dit al eens gedaan en weet een goede (makkelijke) manier om daar te komen.

Al vast bedankt voor de medewerking

• ruud

Wim, ik weet niet wanneer je ga maar ik zou met een vliegtuig naar Chengdu gaan en vanaf daar met een bus verder de bergen in (leuk ritje) Wij hebben alleen de bus genomen en zijn dacht ik ca. acht uur onderweg geweest. Het was eind mei en we hadden geweldig mooi weer (ook boven). Ik weet niet hoe je gaat overnachten maar je kan (mag niet) in een van de dorpen slapen. Het beste is een hotel te nemen bij de ingang van het park. Maar schrik niet van de normale europese prijs die je moet betalen misschien.Het is zeker de moeite waard!

groet

ruud

• wim

Bedankt Ruud voor je snelle reactie, Wwe willen ook in mei gaan.We hebben geen rechtstreekse vliegverbinding vanuit XIAN kunnen vinden maar met een tussenstop in Chengdu. Als iemand nog een ander suggestie heeft dan houden wij ons aanbevolen

• joop

Wim!

Een rechtstreekse verbinding is er helaas niet.

Meest practisch is aanvliegen via Chengdu. Heb even moeten zoeken hoe dat ook weer precies was, maar als je hier kijkt heb je alle mogelijkheden op een rijtje.

Nu zal het vast wel lukken

http://www.ineedhotel.com/jiuzhaigou/tour/trans.html

suc6

joop

• Liz

Met een beetje moed is er heel goed een slaapplek in het park te vinden. Het eerste huisje waar ik aanklopte werd onze slaapplek á 2,50 euro. Natuurlijk vinden ze het raar als je met je grote rugzak naar binnen gaat, en natuurlijk is het even irritant om daar met te lopen en het busje mee in de gaan. Maar mij was van tevoren al verzekerd dat logeren in het park stilletjes werd gedoogd, en het is gelukt. Het proberen waard! Je staat er zo heerlijk op, in complete stilte.

Overigens ben ik ook via Chengdu gegaan; prima te doen met de bus!

• ruud

Wouw, dan heb je het goed gedaan! (terwijl ze tegen ons hadden verteld (dat het verboden was om overnachten in het park) Nu denk/weet ik dat we dus te weinig wisten van tevoren.

Ik zou het zo nog een keer over doen(met overnachten in het park)!

ruud

• china

Is Jiuzhaigou echt de moeite waard? Ik lees hier en daar ook steeds dat het zo druk is dat dat het moois overschaduwd. Of zijn er voldoende mogelijkheden om je aan de massa te ontrekken. (wandelen?)

• ruud

Zeker de moeite waard. Je moet alleen de moeite nemen om de route (y-vorm)achterlangs te lopen. Wij hebben het in twee dagen gedaan. Verder kan je natuurlijk ook nog volgens mij verder de bergen in maar dat hebben wij niet gedaan. volgens mij lijkt mij dit ook zeker de moeite waard om uit te zoeken.

zie verder http://chinabackpacker.com/old/destinations/sichuan/jiuzhaigou/trek.htm

ruud

• Anika

Afgeschrikt door opmerkingen dat het moelijk zelf te regelen was, heb ik vanuit Chengdu een vierdaagstripje geboekt. Dus in een reisbus met Chinezen…. niet aan te raden, maar ik heb tenminste het natuurpark gezien.

HET IS DE MOEITE WAARD!!! IK vond het zo mooi. Bij de ingang en de stops van de bus (vooraal aan het begin) zijn veel mensen, maar je hoeft maar een stukje te lopen en je ziet geen mens meer. Ik heb het grootste deel van de dag alleen gelopen. De Chinezen nemen de bus, nemen een paar foto's bij de bushalte en gaan de bus weer in.

DOEN!

• china

Klinkt goed

Hebben jullie het toevallig nog gecombineerd met Songpan, daar zit ik aan te denken.