paarse cake

• Anika

Toen ik in China woonde, at ik regelmatig paarse cake. Bij elke bakker hadden ze cake die of fel groen was of behoorlijk paars. Weet iemand wat er in die cake zit dat het zo paars wordt? (Of is dit gewoon chemische kleurstof en waarom dan paars?)

alvast bedankt,

• Gaby

Ik heb ook wel eens gifgroene cake op van een aziatisch collegaatje. Volgens mij doen ze dat met een kleurstof in druppelvorm.

• TinQ

is het een lichte kleur paars(/grijzig)? zo ja, dan denk ik dat het van taro gemaakt is (een soort biet). Bij de toko kopen ze ook kant en klare taromeel.

• Anika

Ik dacht inderdaad dat het een soort natuurlijk kleurstof was, dus dit zou het kunnen zijn. Bedankt!

• Liz

Grappig om hierover te lezen, ik heb er zelfs een foto van gemaakt die ik je nu het liefst even zou laten zien als ik een scanner had. Maar die paarse cake deed mij altijd denken aan bruin brood. Het was lichtpaars, tegen het bruine aan, en ik was elke keer weer teleurgesteld als het dat zoetige softe spul bleek te zijn. Het paars leek mij overigens een kleurstof, want echt bijzonder smaakt het niet. Zou haast denken dat er aubergine in verwerkt zit…ben benieuwd!

• Anika

Ik heb er helaas geen foto vang enomen. Vond het er wel grappig uit zien. Bijzonder smaakte het inderdaad niet, maar paarse cake eten is cool. Dacht echter niet dat het kunstmatige kunststof was.

• Mark

Volgens mij wordt de paarse kleur bereikt door jojobasap (vrucht) toe te voegen.

• Gaby

Afgelopen donderdag was ik in maastricht op de markt in de toko, waar ze ook die felgekleurde cakes bleken te hebben. Misschien zou je gewoon in Nederland eens naar een toko kunnen gaan.

• Anika

Ik woon niet in Nederland en waar ik woon bestaan geen toko's… ;(