het weer in china

• Jessica

Hallo,

Wij zijn van plan om de hele maand oktober naar China te gaan (Beijing, Tibet en shanghai, misschien ook nog Hong kong) wie kan ons vertellen hoe het weer daar rond die tijd is, want aan de gemiddelden die ik tot nu toe op internet heb gevonden heb ik niet zoveel. Op de nee site staat dat je echt wel hele warme kleren mee moet nemen, en op de andere site staat dat je daar nog gewoon in je t-shirt kan rondlopen.

Wie helpt!

• theo

Oktober is een prima maand om naar China te gaan.

Van dat T-shirt en die warme kleren, het klop alle twee. :)

De warme kleren voor Tibet, zeker al, T-shirt voor Honkong en er tussen in hempje, truitje werk, evet pluutje erbij misschien, net als bij ons.

Heel logisch, op 4000m in Tibet zit je toch op Mt Blanc hoogte, zuid China is (sub)Tropische, lijkt me toch wel helder.

• joop

Oktober is een heel mooie maand om te reizen.

Maar helderziende vwb het weer zijn hier niet. Je kunt dus alleen maar afgaan op gemiddelden uit het verleden.

Een t-shirt in Beijing en een trui in Lhaza beiden kan. Neem in ieder vgeval niet te veel mee, alles is te koop voor heel aantrekkelijke prijzen.

Een site gericht op het gemiddelde weer in ruim 60 plaatsen in China vindt je hier

http://weather.china.org.cn/english/china_season_c_24.html

suc6

joop

• Gaby

Kun je mij ook vertellen of ze kleding ook in “westerse maten” verkopen? Mij werd verteld dat ze daar alleen superkleine kledingmaatjes verkopen.

• Lisette

Hoi Gaby,

nou zo klein zijn de Chinese mensen tegenwoordig niet meer hoor, dus in de grote steden zijn ook grotere maten te koop.

L.

• Gaby

Dat is een opluchting, haha!