Hallo,
Wij stel zijn ervaren backpackers, is het mogelijk om op eigen gelegenheid, trein bus taxi enzo vanuit het zuiden naar Tibet te reizen. Reisduur vier weken.
Alle info is wenselijk
Alvast bedankt
Ossy
zelf reizen in China is heel goed te doen. goede voorbereiding maakt het wel makkelijker. Voor Tibet heb je een speciaal permit nodig, ik weet dat je die in Chengdu kunt krijgen (Kunming ook maar dat weet ik niet zeker). In alle guesthouses in chengdu etc weten ze precies hoe je dat voor elkaar kunt regelen.
Hier op het prikbord zijn vast ook ervaringsdeskundigen.
Voor ons geldt hetzelfde, wij willen ook gaan backpacken. Maar we hebben ook veel verhalen gehoord van mensen die zeggen dat het zker goed te doen is alleen. Maar ook dat als je een ticket wilt kopen voor de trein dat de kans dan groot is dat deze voor de komende dagen vol zit. En dus dat het verstandiger is om dit te boeken in Nederland bij een reisorganisatie. Je snapt wel dat wij hier geen voorstanders van zijn. Maar om 2 dgn te wachten op een trein hebben we ook weinig zin.
Hebben jullie tips hoe het werkt. Of dat het toch wel erg verstandig is om een aantal dingen alvast te regelen vanuit Nederland.
En we zijn ook op zoek naar een lowcost carrier die vliegt binnen China…Tips…??
Thanks Lia
Hoi,
China op eigen gelegenheid is perfect te doen. Uiteraard is er een taalbarriere, maar dat is geen probleem. Mensen zijn welwillend en voor geld rijden ze je ook overal naar toe. Onderhandelen met hotels waar dan ook, Dus ook afgelegen plekken is heel makkelijk.
Kijk maar eens voor meer informatie op mijn weblog. Eind 2007, 2 maanden alleen rondgetrokken met een rugzak.
Wat betreft boeken van de trein. Hoever wil je reizen. Tickets voor zitplaatsen zijn vrijwel altijd beschikbaar. Met het vliegtuig is 4 dagen van te voren boeken ook goed te doen, vaak krijg je dan nog 25% korting op de ticket. En om afstand te noemen. Voor Euro 200,- heb je al een retour van Beijing naar bijv Kunming.
Ik heb veel prijzen er in gezet. Hopelijk heb je er wat aan!
Mijn weblog voor info http://www.vervanhuis.info/roelant
En dan China 2007.
Groetjes,
Roelant
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?