advies aub met baby naar china?

• claudia

hallo china kenners,

wij willen graag in april/ mei met onze dan 14 maanden oude zoon 2/3 weken naar china… we krijgen veel negatieve reacties omtrent de inentingen en de malaria tabletten.. we gaan nog een gesprek aan met de ggd maar daar moeten we ook niet teveel van voorstellen begrijp ik..

we gaan zeker dan ook 3 weken naar bali met hem en daar heeft hij ook wat inentingen voor nodig… we reisden zonder kindje al veel vooral naar Bali en hebben alleen het eerste jaar laten inenten daarna nooit meer.. gelukkig zijn we nooit ziek geworden.. maar met onze kleine nemen we absoluut geen extra risico..

heeft iemand van jullie hier tips omtrent de vaccinaties en of het wel zo verstandig is.. van uitstel komt afstel want we hopen eind 2008 weer zwanger te zijn en dan is het voorlopig niet reizen… :)

ps, we boeken alleen zeer goede hotels en zijn niet van plan om hem overal heen te slepen, beijing en xi an zijn de 2 plaatsen…

alvast bedankt en een goed en gezond 2008 gewenst…

• joop

Met verbazing heb ik je bericht gelezen…

Als je met deskundigen nog een gesprek hebt, maar je je er al niet te veel van voorstelt….? wat ga je er dan doen? Overigens zijn er instanties met meer kennis dan een plaatselijke GG&GD. De laatste groep heeft ook commerciele belangen.

Een paar gerenommerde instellingen oa havenziekenhuis Rotterdam, Tropenkliniek Adam en KLM Health services

Over inentingen… ach dat is toch ongeveer hetzelfde als een autoverzekering, nl je wilt een stuk risico uitsluiten.

Je wilt je kindje niet aan risico bloot stellen, dan is het antwoord toch duidelijk.

Malaria komt in stedelijke gebieden in China en boven de 1500m nagenoeg niet voor, maar Bali wordt niet uitgesloten als risicogebied. Trouwens met een buggy oid kun je in China niet veel, behalve ieder keer dat rot ding optillen, nou dat gaat na 2 dagen erg vervelen.

De beste medicatie tegen malaria is Malarone (merknaam) Als je op internet zoekt naar de mogelijke bijverschijnselen van het gebruik van deze dure pillen, dan bedrijp je dat er heel wat reizigers zijn die ze toch maar niet gebruiken.

En ter bevrediging van de reisbehoefte van papa en mama geven we kleine Jan uit preventie anti-malaria pillen????

Tips of het verstandig is.?… Ga met kleine Jan lekker naar Zeeland of fietsen op de Veluwe. Zeker weten dat je ook een heel leuke vakantie hebt.

Over 10 jaar zijn De muur, de verboden stad, het zomerpaleis en het terracottaleger er ook nog wel.

joop

• cn

Hallo,

ik, mijn vrouw (chinese) en kindje van 16 mnd hebben dat ook gedaan. Het ging best wel goed in China. Ik zou wel een opvouwbare buggy gaan kopen. En die apart in laten checken. En een aparte koffertje als handbagage voor spullen voor en van je kindje. En zoals melkpoeder voor 3 weken in koffer en voor 3 weken in handbagage. Melkpoeder is wel verkrijgbaar in China, maar zijn veelal van Amerikaanse merken. Vooral nog geen Chinese merken kopen. Luiers kan je daar wel van chinese merken kopen. We vinden het zelfs beter dan westerse merken.

Mocht je speelgoed kopen, wel goed kijken op kwaliteit. En kinderkleding kan je spotgoedkoop kopen, alleen je zal wel een chinese moeten zijn. Hoe meer je koopt in een winkel hoe groter de korting kan zijn, wil over prijzen praten. En goed op de maten letten.

Inenting is niet nodig, je kan ook bij je huisarts vragen voor zekerheid, die hebben zo een boek liggen van LCR, die vrij betrouwbaar en up to date is.

Je kindje kan in de vliegtuig wel op den duur ongedurig worden. Probeer wat nieuw klein speelgoed te kopen, zodat ze/hij ze enige tijd kan vermaken, laten we dat maar hopen.

Service van Chinese hotels betreffende de kinderen is perfect, vooral serveersters houden over algemeen van kinderen, als het nodig is regelen ze wel wat voor jou.Als je het tenminste vriendelijk vraagt.

Bali, dat weet ik niet.

verder succes gewenst, zeker met de lange vlucht.

• lily2007

wij hebben een dochter uit china geadopteerd en er is een yahoogroup voor mensen met kinderen die rootsreizen maken met hun( kleine) kinderen naar china, mischien kan je tips via deze site krijgen je moet je wel even aanmelden bij yahoo, maar krijg je vast wel tips. dit is het email adres rootsreis-china@yahoogroups.com

heel veel succes lily