Hallo allemaal
Binnen kort ga ik naar Hong Kong.
Ben van plan om een digital spiegelrefleks camera daar te kopen,
-iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedank.
Je en nee. Ik heb geprobeerd een camera te kopen. Je vindt ze in de prijsklasse die ongeveer gelijk is als bij ons. Dan koop ik hem ivm garantie liever hier. Als ze goedkoper zijn, zijn het vaak verouderde modellen of ze moeten ze in het “magazijn” halen, komt u morgen maar terug. Blijkt dat ze hem niet hebben en bieden een ander toestel aan. Dus ik besteed mijn tijd er niet meer aan voor de maximale 10% korting, plus het risico dat je alsnog invoerrecht en BTW moet betalen in Nederland.
Tony
Beetje overdreven gesteld Tony.
Als er ergens de laatste nieuwe modellen van electronica op de markt zijn, is dat wel in ZO Azie.
Tot voor enige tijd was het prijsverschil met NL en Europa aanzienlijk (Singapore nog beter voor camera's, minimaal 30% verschil als je de plekken wist te vinden), maar tegenwoordig zijn de laptops en digitale camera's in NL aanzienlijk goedkoper geworden en een Canon Eos is vrijwel gelijk geprijsd in NL nu.
Weet bovendien dat de programmatuur in de camera geen Nederlandse taal instelling kent, dus met Engels zal je genoegen moeten nemen.
De garantie is in de meeste gevallen (lees meeste) geen probleem, die is veelal wereldwijd, soms met een wat kortere garantieduur als je de camera in Azie koopt voor overzees gebruik.
Bij Schiphol wordt je in 99,99999% van de gevallen met rust gelaten als het slechts een enkele camera voor eigen gebruik betreft.
Al met al, al je een gadget freak bent en je treft een model wat in NL niet verkrijgbaar is en je wilt die perse hebben: doen.
Anders maakt het weinig verschil.
Weet bovendien dat men in China erg goed is in het verwisselen van onderdelen op de camera, waardoor die erbij gekochte zoomlens ineens niet de originele blijkt te zijn…
Eric
Maak eerst thuis een lijstje met modellen (en voor jou belangrijke specs.) en prijzen waar je belangstelling naar uit gaat..
Ga met dat lijst je shoppen. Hele grote kans dat gewoon slaagt. tot 30% is wel haalbaar
Heb je eenmaal een keusgemaakt. Houdt dat ding dan vast., gewoon met je handen!!!! Want anders loop je de kans dat er gebeurt zoals Eric hierboven heeft aangegeven.
En …mijn ervaring dat voedingsadapters/stekkers geen Europese aansluiting hebben, maar een Engelse (en nog meer landen) met 3 grote platte poten. Een stekker knip je er af, maar bij een trafo gaat dat wat lastig. Een voeding met europese stekkers kost ongeveer € 35,- a 40,-
Ok! soms hebben ze een model met een ander nummer, maar wil niet altijd zeggen dat dit oude modellen zijn .
heb ervaring met GSM, PDA en fotocamera’s Nog nooit wat van gemerkt. Wel dat de prijs over het algemeen heel wat beter is dan hier,
maar wel je huiswerk doen!!!!!
Bedenk dat Chinezen wereld beroemd zijn in namaak.
Mijn ervaringen in de afgelopen jaren, is dat de prijzen van de echte merkartikelen 10 tot 15 % lager liggen dan hier. Geldt ook voor tassen ed volgens mijn vrouw
En internationale garantiebewijzen en dozen met een hologram krijg je er zo bij, ook als stellen ze niets voor.
Bijna alle door jou genoemde geoderen worden in China gemaakt, maar bij kwaliteiscontrole vallen ze af, bij sommige producten wel meer dan 60%.!
Deze artikelen komen heel vaak in het circuit waar jij een voordeeltje wilt halen. Nou is daar niets mis mee , maar de prijs die je uiteindelijk na een stevig robbertje bargain nog betaalt is echt veel te hoog.
lees ook even een draadje met de naam fototoestel dd 25-12-2007
Ik heb daar op 27-12-2007 14:55 uitgebreid antwoord op gegeven.
Overweeg dan zelf voor welk bedrag je mogelijk een stukje risico wilt lopen (of te wel deboot in gaat) en
anders denk je dat hetmaar gewoon geld is………..
suc6
joop
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?