visum verlopen

• Kalle

Hallo,

Ik zit momenteel in Shenzhen en heb slechts een visum om hier 5 dagen te verblijven. Ik moet echter 6 dagen blijven en daarna bij Macau de grens over.

Een nieuw visum halen is helaas wegens omstandigheden heel lastiig.

Wat zijn de gevolgen als ik bij Macau over 6 dagen de grens passeer? Gaan ze moeilijk doen? Kunnen ze mij de toegang tot Macau weigeren?

Ik hoop op een antwoord op mijn vraag want zit er toch wel een beetje mee.

BVD

Kalle Nederlof

• Tony

Voor Macau heb je geen visum nodig, dus Macau binnen komen is geen probleem.

Het probleem is dus China uitkomen. Het lijkt me niet dat ze hier gevangenisstraf voor geven. Dus dan kun je nog een boete krijgen of problemen met een visum in de toekomst. In het gunstigste geval mag je zo doorlopen.

Tony

• marcochinadiver

Volgens mijn vriendin (Chinese) kan je in Hong Kong een nieuwe visum aanvragen. Voor noodgevallen kan dat heel snel gaan, maar daarvoor dien je wel even in de “buidel” te tasten.

Verder kan ik zeggen dat ik enkele jaren geleden vanuit Hong Kong niet terug kon naar Nederland, omdat mijn paspoort nat was geworden en daardoor mijn foto niet goed zichtbaar was. Gelukkig had ik mij Nederlandse rijbewijs bij mij (ik weet neer waarom) maar hierop stond dezelfde foto als op mijn paspoort en ik kon ze wijzen op het sofinummer.

Veel succes.

• Mark

In het ergste geval bedraagt de boete voor het overschrijden van je visa RMB 500 per dag. Maar zoals je weet zijn Chinezen heel hoffelijk t.o.v. buitenlanders, dus als ze er al opmerkzaam op zijn, heb je grote kans dat er absoluut niet moeilijk over wordt gedaan dat je 1 dag later vertrekt.

• pisang

Chinezen op zich zijn zeker hoffelijk. Alleen de douane beambtes absoluut niet!!!

• Mark

Zouden ze dat dan van de Nederlanders gekopieerd hebben? Mijn ervaring met ze in zowel Beijing als Chengdu waren louter positief.

• Elly

ik was heel stom bezig…

ik had een ander visum aangevraagd dan ik gekregen had,..

en nu ben ik er dus achter gekomen, dat ik een verkeerd visum had..

ik weet het, dat is het belangrijkste waar je naar moet kijken…

maar het probleem is dus nu,….

ik zit hier nu bijna een maand, langer dan mn visum toelaat..

elke site geeft een ander bedrag aan voor de boete…

de 1 zegt, 5000 rmb. de andere 5 euro per dag

en nu hier, 500 rmb per dag..

hoe zit het nou eigenlijk..

kan iemand me hier meer en duidelijkere info over geven?

aub asap…

alvast bedankt

• mikez18

Een maand is wel serieuze zaak, dat je dan nog afwacht ipv de officiele instanties te gaan. Niemand kan er iets zinnigs over zeggen op dit forum, want je moet maar net treffen met de ambtenaar. Heeft die een goede dag dan is er niet veel aan de hand, heb je een hele officiele persoon voor je , dan kunnen er wel serieuze consequenties zijn. Ik zou toch neit veel langer meer wachten eigenlijk.

• MB

Het Public Security Bureau in Beijing kan bij een verlopen visum uitermate formeel handelen. Zelf ben ik in september dit jaar twee maanden in detentie genomen, vooraleer er via de Nederlandse ambassade en familie een boete en vliegtuigticket geregeld en betaald is. Dus het laten verlopen van een visum is geen goed idee! Of ik in de toekomst China nog in kan is maar de vraag, uitgezet is uitgezet…