Wel of Niet naar China?

• Hazjar

Voor een onderzoek van de Haagse Hogeschool in Den haag will wij graag weten waarom jullie wel of waarom jullie niet naar China op vakantie zouden gaan?

Wij hopen van u te horen!

• ruud

een land met diverse culturen en landschappen.

ruud

• Prikker

Wel : cultuur, natuur, lekker eten, historie en bezienswaardigheden, makkelijk ontsnappen aan het main stream toerisme en niet vergeten de mensen natuurlijk.

Niet : … (sorry, kan echt niks bedenken)

• Eric S'pore

Ik zal er voor vakantie nooit komen, voor werk helaas nog wel.

Na een aantal bezoeken is mij wel duidelijk dat ik niets gemeen heb met China en haar bevolking.

Eric

• Fengzi

Eric, ondanks dat er zoveel Chinezen in S'pore wonen?

• Peter

Misschien kun je een baan zoeken ergens die minder kans geeft op het moeten bezoeken van China, en het tegenkomen van Chinezen………….

Voor mij, het mooiste vakantieland, met de meest uiteenlopende mensen en verschillen daarin.

Peter.

• Peter

en dan ook nog moderator zijn van dit prikbord……………….

Eric S'pore schreef:

>

> Ik zal er voor vakantie nooit komen, voor werk helaas nog wel.

>

> Na een aantal bezoeken is mij wel duidelijk dat ik niets

> gemeen heb met China en haar bevolking.

>

> Eric

• Pisang

Peter,

Dit is niet de eerste keer en niet alleen op dit prikbord.

Je opmerking is natuurlijk “spot on”!!!

Als moderator is “onze wijsneus” nou niet echt een lichtend voorbeeld. En dan heb ik het niet eens over het meten met twee maten wat betreft “reclame”…;)

Pisang

• Pisang

Fengzi,

Er is natuurlijk wel een verschil met de Chinezen in Singapore ( en bv Hongkong ) en de Chinezen van mainland China.

Alleen voelde ik me meer op mijn gemak bij de mainlanders. In Singapore en Hongkong was men zo uit de hoogte, koud, zonder gevoel. Eenmaal de “grens” over van Hongkong naar China, een paar stappen dus, kom je in een totaal andere wereld. Maar goed, het is maar eens te meer duidelijk dat je hier zelf aan moet meewerken…..;)

• Prikker

Ja, dat herken ik ook heel sterk.