wij gaan over een half jaar voor 1 maand door china reizen (trein, rugzak, hostels). nog niets geboekt, doen we ter plekke wel. is het handig om de lonely planet te kopen of hebben jullie een andere reisgids die jullie aanbevelen?
gr esther
Ik zou je willen adviseren om eens langs de bieb te gaan. Ik vind zelf de Lonely Planet fijner dan de Rough Guide. Maar aangezien het per persoon verschilt, moet je toch zelf ervaren wat jezelf fijn vindt. Op zich kun je op internet heel veel informatie vinden. Om te voorkomen dat je ter plekke nog veel moet uitzoeken, is het handig om dat al in Nederland te doen. Het reserveren van accomodatie en vluchten moet je ter plekke regelen m.u.v. 1e verblijfplaats.
Wat ik handig vind aan de LP (en ik weet niet of de andere gidsen dat ook hebben) is dat plaatsnamen en bezienswaardigheden ook in chinese karakters staan geschreven. Erg handig als de taxichauffeur geen engels kan (de kans is groot!) en/of als je niet weet welke bus je moet hebben. Schuif de LP onder iemands neus en ze snappen waar je heen moet.
Hoi!
Wij zitten momenteel in China met de lonelyplanet EN the roughguide.
We ervaren dat het lastig is dat de plaatsnamen niet vertaald zijn in het chinees in RG en de lonely planet dus wel! Van de andere kant is het een goede combinatie om het beeld van het land, guesthouses etc. compleet te krijgen. Neem in ieder geval een translating-boekje mee!! Verder goed pictionary en hints oefenen :-)
Verder een tip: als je slim bent ga dan niet direct voor de hostels die aanbevolen zijn in de gidsen. Andere hostels zijn over het algemeen goed, minder commercieel en ze doen meer hun best voor je. Let op dat je altijd prijsafspraken maakt vantevoren, laat ze het opschrijven (is de prijs p.p. of voor de kamer) om niet gescamd te worden! Er kan altijd iets van de prijs af wanneer je er een smiley bij tekent :-)
CHINA IS GAAF!!!!!
veel plezier
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?